تحلیل تحولات ارزش دلار بر قیمت طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار ارز بر این باورند که ماه اکتبر روزهای بدی برای عملکرد ارزش دلار آمریکا بوده و این مساله تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا داشته است.

خبراقتصادی:به گزارش فارکس اسپیس ؛ انتشار یافتن آمارهای مثبت اقتصادی در چین و منطقه یورو تاثیر بسیاری بر کاهش ارزش دلار در ماه اکتبر داشته است. بر اساس این گزارش اسپانیا از رکود اقتصادی دو سال قبل خارج شده و این مساله سبب افزایش ازرش یورو در برابر دلار شده است.

افزایش رشد اقتصادی چین در سه ماه سوم ۲۰۲۲ میلادی نیز تاثیر بسیاری بر کاهش ارزش دلار آمریکا داشته است. انتشار یافتن گزارش اخیر وزارت کار آمریکا نیز سبب شده تا ارزش دلار بار دیگر با کاهش روبرو شده و این مساله تاثیر مثبتی بر قیمت طلا داشته باشد.

بر این اساس اقتصاد آمریکا طی ماه قبل تنها ۱۴۸ هزار فرصت شغلی تازه ایجاد کرده است و این مساله سبب شده تا گمانه زنی ها در خصوص ادامه اجرای محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری از سوی فدرال رزرو آمریکا افزایش یابد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی رابطه سنتی بین ارزش دلار و قیمت جهانی طلا همچنان برقرار است و این مساله در روزهای قبل به خوبی خود را نشان داده است.

به نظر می رسد کاهش ارزش دلار در روزهای اخیر بیشترین تاثیر مثبت را بر قیمت طلا داشته است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.