تحلیل مارکت واچ از قیمت طلا

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:تشدید تنش در روابط روسیه و اوکراین و احتمال اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری آمریکا و اروپا ضد روسیه سبب کاهش شاخص سهام بازار آمریکا و افزایش قیمت جهانی طلا شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ قیمت طلا طی هفته جاری برای اولین بار در دو هفته قبل با افزایش روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه با ۰٫۸ درصد افزایش معادل ۱۰٫۲۰ دلار رشد به بیش از ۱۳۰۱ دلار رسیده است.
بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد ۰٫۵ درصدی روبرو شده است. ریچارد گوترر مدیر عامل موسسه مالی وسکات فایننشال تاکید کرد: قیمت طلا در ماه های اخیر به محدوده باثباتی دست یافته است و به نظر می رسد در حدود ۱۳۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شده است.
وی افزود: تنش های سیاسی، آمارهای اقتصادی آمریکا و سایر کشورهای بزرگ جهان و درآمد شرکت های بزرگ تاثیر بسیاری بر نوسانات قیمت طلا داشته است. به نظر من هرگونه تشدید تنش در روابط روسیه و اوکراین سبب افزایش شدید قیمت طلا خواهد شد.
آمریکا و اروپا روسیه به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کرده اند. اول وزیر موقت اوکراین نیز تاکید کرده است که روسیه به دنبال آغاز جنگ جهانی سوم است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.