تحلیل نصرالله از انتخابات اسراییل

۳۰م دیماه ،

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود با اشاره به انتخابات اسرائیل و عدم پیروزی قاطع یک حزب در این انتخابات گفت که این شرایط حاکی از بحران در این رژیم است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت میلاد پیامبر اسلام که به صورت مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می‌شد به انتخابات اسرائیل اشاره کرد و گفت: از انتخابات اسرائیل می‌توان نتایج زیر را برداشت کرد این در حالی است که اصل مشکل تلاش‌ها برای بقای این رژیم است: شاهد کاهش محبوبیت احزاب و موسسات اسرائیلی هستیم که نقش رهبری را ایفا می‌کردند، همچنین در این انتخابات هیچ حزب قدرتمندی که بتواند نقش رهبری را ایفا کند وجود نداشت، این در حالی است که نتانیاهو [نخست وزیر اسرائیل] به صورت مداوم تاکید می‌کرد که این رژیم نیازمند حزب قدرتمندی است.

تعدد احزاب در اسرائیل تصمیم‌گیری سیاسی در این رژیمرا پیچیده کرده است

وی افزود:فقدان رهبری اساسی و متمرکز، ثبات احزاب دینی افراطی و افزایش تعداد احزاب از دیگر نکات انتخابات اسرائیل بود که اتخاذ تصمیم سیاسی در این رژیم را پیچیده می‌کند و به طور خلاصه می توان گفت آن چیزی که در اسرائیل در حال جریان است حاکی از بحران در این رژیم است.

قدرت بازدارندگی حامی لبنان خواهد بود

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش گفت: اگر بتوانیم که به قدرت بازدارندگی برسیم، این چیزی خواهد بود که ما را حمایت خواهد کرد و غیر از آن هیچ معنی ندارد. مهمترین پاسخ به انتخابات اسرائیل دعوت برای پایبندی بیشتر به مقاومت است و باید همگی با یکدیگر همکاری کنیم تا فلسطین قدرتمندتر باشد و مقاومت قدرتمندتر بوده و قدرت لبنان افزایش یافته و تمامی چالش‌ها در جهان عرب را از بین ببریم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: تضمین محافظت از غزه قدرت مقاومت است و تضمین حقوق فلسطینیان، آشتی ملی و همبستگی ملت فلسطین و پایبندی آن به مقاومت است و تضمین لبنان معادله ارتش، ملت و مقاومت است حال هر کسی که می‌خواهد در اسرائیل حکمرانی کند. قدرت ملی است که از لبنان حمایت می‌کند.

چپ‌گراها و راست‌گراها در اسرائیل هیچ تفاوتی با هم ندارند

سید حسن نصرالله گفت: موضوعی که نباید فریب آن را بخوریم میانه‌روها و راست‌گراها در اسرائیل است. چون راست‌گراها و چپ‌گراها در اسرائیل دربارهٔ موضوع فلسطین، آوارگان فلسطینی، حقوق عربی و طمع اسرائیل و تهدیدهای اسرائیل علیه ملت‌های منطقه همانند یکدیگر می باشند و تاریخ به ما می‌آموزد که بیشتر جنگ‌ها در زمان حکمرانی چپ‌گراها حاصل شده است. همه احزاب اسرائیل دربارهٔ جنگ، کینه‌ورزی و طمع یکسان بوده و هیچ گونه تفاوتی ندارند و نباید در این باره فریب بخوریم.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.