تحلیل نماینده اراک در مجلس دربارهٔ ائتلاف خودخوانده ۲+۱ و محبوبیت های ادعایی بر اساس نظرسنجی

۲۹م دیماه ،

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص ارزیابی از فضای انتخاباتی و اینکه فکر می کند در نهایت اصولگرایان با چه تعداد نیرو وارد عرصه انتخابات می شوند، گفت: به نظرم جمع نیروهای اصولگرایی که وارد عرصه می شوند و وزنه عرصه انتخابات می باشند، بیش از ۵ نفر نخواهند بود، البته شاید دهها نفر اسامی شان مطرح باشد ولی رقبای جدی بیش از ۵ نفر نیستند.

وی که معتقد است این تعداد نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای جریان اصولگرا بسیار است، گفت: معتقدم اصولگرایان باید در نهایت به یک نفر برسند چون دو کاندیدای اصولگرا هم زیاد است و در سال ۸۸ هم اگر اصولگرایان به وحدت رسیده بودند، شاید جریان فتنه هم شکل نمی گرفت.

نماینده اراک همچنین با اشاره به ائتلاف ۲+۱، خاطر نشان کرد: به نظر من عناوینی مثل ۲+۱ همان مصادیق فرمایشات مقام معظم رهبری دربارهٔ زود وارد شدن در بحث انتخابات است و بهتر بود آقایان با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص انتخابات در زمان نزدیک به  انتخابات به این بحث ها وارد می شدند.

نخستین بار غلامعلی حداد عادل نماینده تهران در مجلس نهم از شکل گیری ائتلافی متشکل از خودش، علی اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف خبر داد و از آّن به عنوان ائتلاف۲+۱ نام برد.

آصفری که معتقد است عنوان های این گونه ای مثل ائتلاف ۲+۱ خودش می تواند به تشتت آرا را در جریان اصولگرایی منجر شود، گفت: بالاخره اگر قصد همه خدمت است بهتر بود همه بزرگان دعوت می شدند تا از بین این اشخاص، گروهی ۵ یا ۱۰ نفره تشکیل شود و در نهایت یک چهره اصولگرا وارد میدان شود.

آصفری گفت:اینکه دوستان از ابتدا نام این گروه را ۲+۱ گذاشتند و بعد اعلام می کنند در نظر سنجیها فلان درصد با ما است، بیشتر به اختلاف در بین جبهه اصولگرایی منجر می گردد.

حداد عادل اخیرا در نشست حقوقدانان بسیجی از اقبال ۶۰ درصدی به ائتلاف ۲+۱ در نظر سنجی های مردمی خبر داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اشخاص دیگری هم در جبهه اصولگرایی می باشند که اگر میدان را آقایان این گونه نبندند، و بعد هم نگویند فلان درصد اقبال با ما است وارد عرصه خواهند شد،خاطر نشان کرد: الحمد الله در میان اصولگرایان اشخاصی شاخص که برای پست ریاست جمهوری مناسب می باشند، کم نداریم و اینکه دوستان بخواهند اصولگرایی را قبضه کنند، خلاف معیار اصلی اصولگرایی که وحدت در زیر چتر ولایت است، خواهد بود.

آصفری تاکید کرد: عنوان هایی چون ۲+۱ مصداقی از تبلیغات زود هنگام انتخاباتی است.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.