تحلیل نیویورک تایمز از سخنان روحانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس‌جمهور تازه ایران در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری با تاکید بر تلاش برای بهبود اقتصاد ایران قول داد برای رفع «تحریم‌های ظالمانه» با جهان خارج همکاری کند.

خبراقتصادی:به گزارش نیویورک‌تایمز، حسن روحانی رییس‌جمهور تازه ایران روز شنبه در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری بر تلاش برای  بهبود اقتصاد ایران تاکید کرد و قول داد برای رفع «تحریم‌های ظالمانه» با جهان خارج کار کند. در شرایطی که تحریم‌های بین‌المللی به خاطر برنامه هسته‌ای، اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده، رهبرمعظم ایران و رییس جمهور تازه در سخنان دیروز خود بر بهبود اقتصاد تحت فشار این کشور تاکید کردند.

روحانی در این مراسم گفت: «مردم خواستار تغییر و بهبود در شرایط زندگی خود می باشند، آنها زندگی بهتری را می‌خواهند.» روحانی پیش از این نیز از تعامل با جهان، به ویژه غرب و احتمالا آمریکا صحبت کرده بود و بر این اساس کارشناسان  سیاست خارجی تغییر در روابط ایران و غرب را که طی چند سال اخیر به سردی گراییده بود پیش‌بینی می‌کنند. این روزنامه همچنین به تحلیلی از وضعیت اقتصادی ایران و مشکلات به وجود آمده بر اثر تحریم‌ها پرداخته است.

به گزارش نیویورک تایمز حل و فصل برنامه هسته‌ای تاثیر بسیاری بر وضع اقتصاد ایران خواهد داشت.  با این حال نیویورک تایمز گزارش داد که بعضی اشخاص نزدیک به رییس‌جمهور تاکید کرده‌اند: «تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ما را مجبور به دادن امتیاز هسته‌ای نخواهد کرد.  ابتدا جدیت طرف مقابل را بررسی می‌کنیم، تا زمانی که حرکتی جدی، عینی و فعال برای تعامل ملاحظه نکنیم، متقاعد نخواهیم شد.»

 هفته قبل به‌رغم مخالفت دولت آمریکا، طرح تحریم‌های تازه علیه ایران در کنگره آمریکا که صادرات نفت را هدف گرفته به تصویب رسید. با این حال مذاکرات هسته‌ای که قرار است در ماه سپتامبر بین کشورمان و کشورهای گروه ۱+۵ از سر گرفته شود بر روابط ایران و غرب تاثیر بسیاری خواهد داشت. خبرگزاری تسنیم


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.