تحلیل ۲۹ کارشناس از بهای طلا در این هفته

۳۰م دیماه ،

بینا- از آنجاییکه بعد از یک آغاز پرنوسان بازارها در ابتدای سال ۲۰۲۴، علایم بازار طلا نشان از صعود قیمت‌ها دارند؛ اکثریت قاطع شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو افزایش قیمت طلا را در هفته آینده پیش بینی می‌کنند.
۲۹ نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند. این اشخاص شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار می باشند. از این میان ۱۸ نفر افزایش قیمت‌ها و ۳ نفر کاهش قیمت‌ها را در هفته آینده پیش بینی می‌کنند در حالیکه ۵ نفر ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنند. با این حساب ۶۹.۲۳ درصد از این اشخاص طرفدار افزایش قیمت‌ها می باشند و ۱۱.۵۳ درصد نیز کاهش قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنند در حالیکه ۱۹.۲۳ درصد نیز نوسانات اندک یا ثبات قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنند.
بازار طلا سال ۲۰۲۴ را در شرایط پرتلاطم تجاری آغاز کرد، اما با توجه به اینکه بعد از اینکه قیمت‌های حمایتی در هفته قبل در پایین‌ترین حد معادل ۱۶۶۹.۴۰ دلار در هر اونس قرار گرفتند و ناگهان در پایان ساعات معاملاتی روز پنج‌شنبه قیمت‌ها روند صعودی را از سر گرفتند، اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار دارند که شتاب قیمت‌ها به اندازه کافی توان افزایش قیمت‌های مقاومتی را تا سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس داشته باشد.
فیل استریبل (Phil Streible)، کارگزار ارشد بازارهای آتی، معتقد است که “به نظر می‌رسد که قیمت‌های طلا در هفته آینده با یک روند بهبود رو به رشد روبرو شوند و بعد از کاهش‌های متوالی و تلاش برای فرار از شکست بازار، یک روند صعودی پرشتاب را تجربه خواهند کرد … به نظر می‌رسد که بازار طلا به دنبال تجربه دوباره قیمت‌ها در سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است که تقریبا معادل میانگین ۲۰۰ روزه نوسانات قیمت طلا است و از سوی دیگر بازار طلا به دنبال دریافت نشانه‌های مثبت از بازار سایر فلزات گرانبها مانند پلاتینیوم و پالادیوم است. به همین سبب من فکر می‌کنم که قیمت‌های طلا در هفته آینده افزایش یابد.”
طرفداران اندک کاهش قیمت طلا بیان می‌کنند که نسبت به روند افزایشی اخیر در قیمت‌های طلا چندان خوش‌بین نیستند. جیمی تینتل (Jimmy Tintle)، مالک یک شرکت سرمایه‌گذاری، می‌گوید: “من به این افزایش قیمت اخیر چندان امیدوار نیستم. فکر می‌کنم که قبل از اینکه با جهش‌ یا افزایش قیمت طلا روبرو شویم باید بازار ابتدا قیمت‌ ۱۵۸۰ دلار را تجربه کند. من کاهش قیمت این فلز زرد را پیش بینی می‌کنم مگر اینکه هنگام بستن بازارها با قیمتی فراتر از ۱۷۱۵ دلار در بازار روبرو شویم … حتی در آن صورت هم قیمت‌ها به سختی به سطح ۱۷۲۰ دلار خواهد رسید. بنابراین من کاهش قیمت‌ها را در هفته آینده پیش بینی می‌کنم.”
طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌های طلا در هفته آینده معتقد می باشند که افزایش قیمت این فلز زرد در روزهای اخیر برای شکستن قیمت‌ها فراتر از محدوده ۱۷۰۰ تا ۱۷۱۰ دلار کافی نیست بنابراین قیمت‌ها تغییرات بسیار کمی در هفته آینده خواهد داشت.

* اقتصادآنلاین

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.