تحلیل ۳۳کارشناس از قیمت طلا درهفته جاری

۱۵اردیبهشت،

بینا- کارشناسان اقتصادی در پی خروج طلا از صندوق های سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران و کاهش قیمت طلا در بازار های بین المللی روند نزولی برای بهای این فلز را پیش بینی می کنند.

به گزارش بنکر (Banker)، به نقل از بلومبرگ، در نظرسنجی این هفته از ۳۳ کارشناس اقتصادی بلومبرگ در خصوص روند بهای جهانی طلا در هفته جاری ۲۰نفر به کاهش،۹نفر به افزایش و ۴ نفر به ثبات قیمت طلا رای دادند.
بر اساس این گزارش، تازه ترین آمار بلومبرگ حاکی از این امر می باشد که ذخایر طلای صندوق سرمایه گذاریETP طی یک ماه اخیر تا ۱۷۴تن کاهش یافته است.
بر این اساس، بهای جهانی طلا ماه قبل بیشترین سقوط خود را طی سه دهه اخیر تجربه کرد و تازهترین نظرسنجی صورت گرفته از ۳۸تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ نشانگر پایان رشد ۱۲ ساله قیمت طلا می باشد.
علیرغم اینکه بانک های مرکزی جهان به چاپ پول ادامه می دهند و بحران بدهی اروپا ادامه دارد سقوط اخیر قیمت جهانی طلا سبب شده سرمایه گذاران اعتماد خود به طلا به عنوان یک جایگاه امن برای سرمایه گذاری را از دست بدهند.
کارشناس ارشد فلزات گرانبها در ساکسو بانک اظهار داشت: در حال حاضر تحلیلهای فاندمنتال طلا تغییر کرده است و سرمایه گذاران ذخایر طلای خود را از صندوق سرمایه گذاری ETP خارج می کنند.

ادامه خبر…

 

 


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.