تحولات خوبی در زمینه فناوری های فضایی داشتیم

بحث فناوری های مرتبط با هوافضا یکی از اولویت های مطرح دنیاست که طی یک دهه اخیر تحولات خوبی در زمینه هوافضا داشته ایم.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم آغاز به کار کنفرانس ملی ماهواره برای توسعه پایدار با اشاره به اینکه بحث توسعه پایدار به عنوان یک مسئله مهم در دنیا مطرح است اذعان داشت: در نقشه جامع علمی کشور که نقشه راهنمای توسعه علمی و فناوری است، بحث فناوری های فضایی یکی از اولویت های اصلی و مطرح است که در یک دهه اخیر ایران حرکت های متحولی در این زمینه پیش گرفته است.

وی افزود: ازنظر ساخت ماهواره و پرتاب آنها به فضا موقعیت های خوبی برای کشور فراهم شده است و مسأله مهم و مورد توجه بحث چند رشته ای بودن ماهواره هاست.

رهایی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر درچند سال اخیر فعالیت های خوبی را در جهت طراحی و ساخت ماهواره انجام داده است که از آن جمله می توان به طراحی و ساخت ماهواره آت ست اشاره کرد که زیرساخت های انجام شده بسته خوبی را برای انجام کارهای آینده فراهم کرده است.

مباحث مربوط به هوافضا و ماهواره بطور جدی دنبال می شود

در ادامه دکتر رهایی تأسیس پژوهشکده علوم و فناوری فضا را یکی از حرکت های مثبت در زمینه فناوری های فضایی عنوان کرد و گفت: بحث هایی در زمینه سفینه حامل موجود زنده و پرتاب آن به فضا مطرح است که پروژه کلان کشوری محسوب می شود و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دیدی مثبت مباحث مربوط به هوافضا و ماهواره را بطور جدی دنبال می کند.

وی با اشاره به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی ماهواره درسال گذشته اظهار داشت: با توجه به دیدگاه مثبتی که در صنایع هوافضا موجود است ارتباط خوبی بین سازمان فضایی با مجموعه های دانشگاهی ایجاد شده که با پشتیبانی سازمان فضایی مجموعه ای را در ارتباط با فناوری هوافضا ایجاد کردیم تا بستر خوبی برای توسعه تحقیقات در زمینه های مرتبط با هوافضا باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها به لحاظ نیروی انسانی آمادگی لازم را برای انجام کارها با توجه به پتانسیل خلاق موجود دارند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.