تحولات دوره‌های پژوهش محور دردانشگاه‌ها/تحصیل ۱۰۰۰ دانشجوی پژوهش محور در دانشگاه‌ها

۲۵م آذر ،

abdolvahed mirzazadeh-1-23.jpg

رییس گروه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تحصیل بیش از یک‌هزار دانشجو در شیوه پژوهش محور در موسسات آموزش عالی دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر سهیلا بی‌ریا در نشست خبری همایش ملی بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران با بیان اینکه در سال اخیر ۱۳۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی مجوز برگزاری دوره‌ در دکترای پژوهش محور را اخذ کرده‌اند تصریح کرد: دانشگاه‌ها و موسسات ذکر شده در ۲۲۴ رشته محل پذیرش دانشجو خواهند داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان از راهکارهای همایش چالش‌های توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران در جهت ارتقا هرچه بیشتر این دوره‌ها بهره مند شد.

برگزاری دوره‌های پژوهش محور در وزارت بهداشت

همچنین دکتر سیاوش مسئول نظارت و ارزیابی دکترای تخصصی پژوهش محور وزارت بهداشت با بیان اینکه این دوره‌ها در سال ۸۸ با پذیرش دانشجو در پنج دانشگاه بزرگ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱ موسسه مجری برنامه دکترای تخصصی پژوهش محور می باشند و همچنین ۱۶۳ مرکز تحقیقاتی وزارت بهداشت نیز آمادگی برگزاری این دوره‌ها را دارند.

وی افزود: از ۱۶۳ مرکز تحقیقاتی آماده در برگزاری دوره‌های دکترای پژوهش محور، ۱۲۰ مرکز تحقیقاتی در این راستا فعال شده و توانستند دانشجو جذب کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که دوره‌های دکترای پژوهش محور با نگاه عمیق تر بتوانند دانشجویان را در جهت رفع مسائل و مشکلات موجود تربیت کنند.

به گزارش ایسنا همایش ملی بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران در تاریخ ۲۷ آذرماه در محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.