تحولات سرنوشت‌ساز در سوریه ظرف ۱۰ روز آینده

۰۹اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه بشار اسد طی اظهاراتی بیان کرده که “غرق شدن من منوط به غرق شدن بسیاری از اشخاص خواهد بود” گفت: به نظر می‌رسد ظرف ۱۰ روز آینده تحولات سرنوشت‌سازی در سوریه به وقوع بپیوندد.

“محمد ساجدی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به بحران در سوریه و عراق، گفت: اخیرا یک جنگ تمام عیار در سویه و عراق در حال شکل‌گیری بوده که با توطئه ترکیه و پول‌های عربستان و طرح‌های انگلیس در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: در بعد میدانی می‌توان برد را از آن نیروهای بشار اسد دانست اما در بعد نظامی کمک‌های ۲۵۰ ملیلون دلاری آمریکا به ترکیه برای کمک به معارضین سوری سبب مشکل شدن اوضاع شده است.

ساجدی تاکید بر اینکه  نفوذ در بدنه ارتش سوریه کاری بسیار دشوار است، تصریح کرد: از این رو مخالفان درصدند تا از داخل این دولت ضربه‌های مهلکی را به بشار اسد وارد سازند؛ همچون با ایجاد شایعه‌پراکنی در داخل مرزهای لبنان در تلاشند تا زمینه اضحملال و تضعیف حکومت بشار اسد را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بشار اسد طی اظهاراتی بیان کرده که “غرق شدن من منوط به غرق شدن بسیاری از اشخاص خواهد بود” داشت: چنانچه بشار اسد نظامش را در حالت سقوط ببیند به شلیک موشک‌های جنگنده خود اقدام خوهد کرد و به دنبال آن کشورهایی همچون ترکیه، اردن و رژیم غاصب صهیونیستی نیز در معرض این شلیک‌ها قرار خواهند گرفت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به تمایل ترکیه برای سقوط نظام بشار اسد تاکید کرد: امتیاز‌دهی این کشور به “عبدالله اوجالان” رهبر گروه تروریستی “پ.ک.ک” نیز برای عقب راندن این گروه تروریستی از خاک کشورشان و برای پیشبرد اهداف شوم خود در منطقه به‌ویژه سوریه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.