تحول آیپاد با سرعت برق و باد

تحول آیپاد با سرعت برق و باد

در روزهای اخیر شرکت اپل (Apple) پس از معرفی تلفن همراه هوشمند خود آیفون ۵ (iPhone ۵) از نسل جدید معروف ترین دستگاه های پلیر یا گجت های پخش کننده موزیک (music player) جهان یعنی آیپاد تاچ ها (all new iPod touch) و پخش کننده های موزیک تقریبا از نو ابداع شده آیپاد نانو (iPod nano) و همچنین شافل (iPod shuffle) خود رونمایی کرد.

اپل همه را با معرفی نسل پنجم آیپاد تاچ با صفحه نمایش چهار اینچی و آیپاد نانو و شافل ارتقا یافته اش غافلگیر کرد. ما در اینجا می خواهیم مشخصات و ویژگی های این پخش کننده های موزیک بی رقیب را برای شما بیان کنیم.

● طراحی فرا باریک و ویژگی های شگفت انگیز آیپاد تاچ

آیپاد تاچ جدید باریک ترین در نوع خود است که تاکنون به بازار آمده و ویژگی های غیرقابل رقابتی چون صفحه نمایش LED رتینای (Retina) چهار اینچی با رزولوشن ۶۴۰ در ۱۱۳۶ پیکسل، یک دوربین آیسایت (iSight) پشتی (rear facing) با رزولوشن پنج مگاپیکسلی با ضبط ویدئوی p۱۰۸۰ HD و همچنین یک دوربین HD رو به صورت (front facing) فیس تایم با قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰p، تراشه A۵ پردازشگر اپل، دستیار نرم افزاری هوشمند سیری (Siri) و پیشرفته ترین سیستم عامل موبایل جهان iOS۶ را عرضه می کند. آیپاد تاچ جدید از طراحی بدنه پر زرق و برق فرا ـ باریک (ultra thin) آبکاری شده آنودیک آلومینیومی برخوردار بوده و برای اولین بار در پنج رنگ به بازار عرضه شده است. آیپاد نانو که باریک ترین نوع آیپاد است صفحه نمایش ۵ / ۲ اینچی با قابلیت چند لمسی (multi touch) را ارائه کرده، دکمه های هدایت و ناوبری بسیار راحت، اتصال پذیری بلوتوث جهت گوش دادن به موزیک به صورت بی سیم داشته و در هفت رنگ به بازار می آید. آیپاد با فروشی بیش از ۳۵۰ میلیون دستگاه، عنوان محبوب ترین موزیک پلیر بازار را به خود اختصاص داده است. آیپاد تاچ جدید فقط شش میلی متر ضخامت دارد و وزنش تنها ۸۸ گرم است و با پردازنده دو هسته ای (dual core) قدرتمند A۵ را که به عنوان قلب تپنده در درون دارد، نیروی پردازشی معادل دو برابر و تا هفت برابر گرافیک سریع تری را نسبت به نسل چهارم آیپاد تاچ ها ارائه می کند که همه اینها توام با کسب عمر شارژدهی باتری غیرقابل رقابت با توانایی ۴۰ ساعت پخش موزیک و بیش از هشت ساعت پخش مداوم فایل های ویدئویی است.

دوربین آیسایت پنج مگاپیکسلی آن از قابلیت فوکوس خودکار (autofocus)، پشتیبانی از ضبط ویدئوی فول اچ دی با پابرجا سازی (stabilization) تصویر، تشخیص صورت، یک فلاش LED و ویژگی های دوربین آیفون ۵ جهت ثبت تصاویر پاناروما (panoramic photos) با حرکت ساده دوربین روی صحنه و همچنین ویژگی حالت نور کم برخوردار است. سیستم عامل iOS۶ آن ۲۰۰ ویژگی و برای اولین بار از قابلیت دستیار هوشمند سیری که تنها با درخواست شفاهی شما در انجام کارها به شما کمک می کند روی آیپاد تاچ جدید، زبان های بیشتری را پشتیبانی می کند، دسترسی آسان به نتایج مسابقات ورزشی، رستوران های پیشنهادی و فهرست فیلم های در حال اکران را در اختیار قرار می دهد. آیپد تاچ جدید دربردارنده با فیس بوک یکپارچه سازی شده ای که قابلیت مستقیم ارسال پست ها از طریق سیری، به اشتراک گذاری عکس ها به واسطه خدمات ابری آیکلود (iCloud)، سایر قابلیت های کلیدی iOS چون آی مسج (iMessage)، فیس تایم و مرکز بازی و ایمیل (Mail and game Center). حال شما قادرید تا محتوایی را که برروی صفحه نمایش آیپاد تاچ در حال اجراست به صورت وایرلس توسط ایرپلی روی صفحه تلویزیون HDTV خود تماشا کنید. قابلیت آینه کردن (Mirroring) شما را قادر می سازد تا موزیک، فیلم و عکس ها را در تلویزیون خود استریم کرده و برنامه های کاربردی (Apps) و بازی ها را روی تلویزیون صفحه بزرگ تان به اجرا درآورید.

● اختراع مجدد آیپاد نانو

آیپاد نانو جدید با پنج میلی متر ضخامت، ۲۵ درصد باریک تر از نسل پیشین بوده و قابلیت VoiceOver شافل را کسب کرده است و با صفحه نمایش لمسی خود از ویژگی برتر صفحه نمایش بزرگ تر برخوردار است. صفحه نمایش جدید ۵ / ۲ اینچی این امکان را برای شما فراهم می کند تا بیشترین لذت را از عکس ها، موزیک و ویدئوهای صفحه عریض (widescreen) خود ببرید و با ارائه ویژگی چند لمسی ناوبری موزیک های شما را از هر زمان آسان تر می سازد. وجود یک دکمه home، بازگشت سریع شما را به حالت صفحه خانگی تان میسر کرده و دکمه های خوب آن برای کنترل ولوم، پخش (Play) سریع، نگهداشتن (pause) یا تعویض موزیک ها بدون نیاز به نگاه کردن به دستگاه بسیار راحت است. بلوتوث درون ساختش امکان گوش دادن بی سیم به موزیک با هدفون ها و بلندگوی بلوتوث و همچنین در داخل اتوموبیل را فراهم کرده است. عمر شارژدهی باتری ۳۰ ساعته در گوش دادن به رادیوی FM برای آیپاد نانو بی سابقه است در نتیجه شما برای استفاده فهرست های پخش (playlist) هنگام ورزش در هر جا که دوست دارید از آمادگی کامل برخوردارید.

● اتصالی با سرعت رعد

آیپاد تاچ و نانو هر دو به درگاه اتصال جدیدی مجهز شده اند که کوچک تر، هوشمندتر و بادوام تر از اتصال پیشین آنهاست. سرعت رعد آسای این اتصال کاملا دیجیتال آنها با ویژگی رابط کاربری تطبیق پذیر (adaptive interface) تنها سیگنال های مورد نیاز هر وسیله متصل شده به خود را برایش به کار برده و شما قادرید دو سویه و بسرعت هر چه تمام و بی نیاز از فکر و تامل به لوازم و گجت های دیگر خود آنچنان که در اتصالات USB متداول است، متصل کنید. تطبیق دهنده (Adapter) جدید سه پینه آن نیز برای سهولت برقراری اتصال آیپاد تاچ و نانو به اپل (Apple devices) از جمله آیپد (iPad) جدید و همچنین لوازم قدیمی تر مجهز به درگاه اتصال ۳۰ پین legacy مهیاست. البته شایعاتی در باره اضافه شدن اتصال Thunderbolt و پشتیبانی از USB ۳.۰ نیز در مورد آنها وجود دارد.

● ابداع هدفون های جدید

شرکت اپل دست به بازبینی و ابداع مجدد هدفون های خود زده و با استفاده از پویش (scan) نوری که با قالب سیلیکونی ترکیب شده طراحان اپل انواع ۳D گوناگونی از هدفون ها را در اشکال مختلفی مطابق با سلیقه و نیاز کاربران ساخته اند. این فرم های زیبا جلوه خاصی به هدفون های جدید EarPod اپل بخشیده است. طراحی آنها طوری است که استفاده آنها را نسبت به هدفون های طرح earbud style برای گروه بیشتری از مصرف کنندگان راحت تر کرده و بازنگری در مهندسی آنها با به کارگیری مواد اولیه محکم تر و قابل انعطاف تر، خروجی صوتی را به حداکثر رسانده است.

● قیمت گذاری

قیمت آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۱۹۹ دلار، ۳۲ گیگابایتی ۲۴۹ تا ۲۹۹ دلار و مدل ۶۴ گیگابایتی ۳۹۹ دلار است. آیپاد نانو تنها با ظرفیت ۱۶ گیگابایت به بازار آمده و ۱۴۹ دلار قیمت دارد. آیپاد شافل در شش رنگ و با دو گیگابایت ظرفیت ۴۹ دلار به فروش می رسد.


آخرین مقالات آفتاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.