تحول بنتلی هدف طراح لامبورگینی

۱۶ام بهمن ،

تحول بنتلی هدف طراح لامبورگینی

Bookmark and Share

با حضور لوک دنکرولک (Luc Donkerwolke) طراح سابق لامبورگینی در کارخانه بنتلی دوران تازه‌ای از طراحی خودروهای این کارخانه انگلیسی آغاز شده است. در اولین قدم از ایجاد تحول در مدل‌های این کارخانه، این طراح بلژیکی قرار است شاسی بلند آینده بنتلی را از نو طراحی کند. 

چهره تازه لامبورگینی‌های تازه شاید چشم‌نوازترین اثر لوک دنکرولک باشد اما او پیش از لامبورگینی ماشین‌های دیگری در کارخانه‌های گروه فولکس‌واگن طراحی کرده است. اشکودا اکتاویا اشکودا فابیا و آئودی A2 از دیگر کارهای این طراح بلژیکی است. 

او پنج ماه پیش کارش را در بنتلی آغاز کرده و در مصاحبه‌ای با ماهنامه انگلیسی کار گفته است مدیران فولکس واگن به او گفته‌اند «به بنتلی برو، مارک را به پیش ببر و یک استودیوی طراحی تازه تاسیس کن.»

تحول بنتلی هدف طراح لامبورگینی

اولین وظیفه دنکرولک ساخت یک شاسی بلند برای بنتلی است. ماشینی که بتواند با نسل تازه رنج‌روور رقابت کند. بنتلی در سال ۲۰۱۲ کانسپتی از این شاسی بلند نمایش داد {+} اما استقبال چندان خوبی از آن نشد. حالا دنکرولک می‌گوید خودرویی که قرار است تولید شود را دوباره از اول طراحی می‌کند.

در این کار سانجیپ لی، طراح بدنه به او کمک می‌کند. آقای لی که طراحی شورلت کاماروی تازه را در کارنامه‌اش دارد از استودیوی طراحی آئودی/فولکس واگن در کالیفرنیا به انگلستان آمده است.

تحول بنتلی هدف طراح لامبورگینی

خودروی مهم دیگری که مسئولیت طراحی آن به عهده دنکرولک گذاشته شده،‌ نسل بعدی مدل کانتینانتال جی‌تی‌ است. طراح بلژیکی می‌گوید «نسل دوم این خودرو با نگاهی تکاملی طراحی و ساخته شد. این روش محافظه‌کارانه توانست شخصیت این خودرو را در بازار جا بیاندازد و فروش را تضمین کند. اما من فکر می‌کنم وقت آن رسیده تا کنتینانتال را کمی بی‌پرواتر کنیم. منظورم  توجه‌برانگیزتر و قلدرتر نیست، بلکه فکر می‌کنم می‌توان شخصیت ماشین را کمی بیشتر نشان داد. من فکر می‌کنم الان زمان مناسبی برای این کار است و مشتریان آماده پذیرفتن چنین خودرویی می باشند.»

تحول بنتلی هدف طراح لامبورگینی

او می‌گوید«بنتلی ترکیب منحصر به فردی از لوکس‌بودن، بهترین قابلیت‌های فنی و تکنولوژی است. مارکی که با بهترین تجربه راننده در کنار راحت‌ترین فضا برای سرنشینان تعریف می‌شود. اینجا با لامبورگینی فرق دارد که کارمان این بود که یک موتور دوازده سیلندر را پشتمان ببندیم و لباسی از فیبرکربن بپوشیم.» برای هر چهار خودروی بنتلی به طور جداگانه برنامه دارد و می‌خواهد هر کدام شخصیت مخصوص به خود و ترکیبی متفاوت از سنتی و مدرن بودن داشته باشند. 

چنین ایده‌هایی در کارخانه سنتی بنتلی با مشتریان محافظه‌کارش بی‌پروایانه به حساب می‌آید و شاید بسیاری را نسبت موفقیت آن‌ها به شک بیاندازد. از سوی دیگر سابقه درخشان دانکرولک در اشکودا، آئودی و لامبورگینی توقع‌ها را از این طراح را بالا برده است. 

برچسب ها : بنتلی | لوک دانکرولک | | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۲/۰۴
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.