تحول بنیادین در صورت هماهنگی خانواده ها با معلمان تحقق می یابد

ˈ نعمت بقاییˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف غایی سند تحول را هدایت به سوی حیات طیبه دانست و افزود: خانواده ها برای رسیدن به این آرمان باید حیات طیبه را بشناسند.

وی گفت : سواد آموزی در طول خدمت خود فراز و نشیب های فراوانی را طی کرده است و ادغام آن با آموزش و پرورش، مسوولیت مدیران را برای ریشه کن کردن بی سوادی افزون کرده است.

این مقام آموزشی یاد آور شد: دارندگان گواهی پایان دوره انتقال (سواد آموزان)، می تواند در دوره راهنمایی و متوسطه مدارس بزرگسالان ادامه تحصیل دهند.

وی هزینه با سواد کردن هر بی سواد را با ۱۰درصد افزایش نسبت به سال گذشته، چهار میلیون ریال برشمرد و افزود: هرفرد بی سواد با گذراندن ۴۰۰ ساعت آموزش در دوره سواد آموزی گواهی سوم ابتدایی و ۸۰۰ ساعت دوره انتقال گواهی پایان دوره ابتدایی را دریافت می کند.

معاون آموزش و پرورش مازندران یاد آور شد: کسانی که گواهی پایان دوره انتقال را دریافت کرده اند می توانند دوره راهنمایی و متوسطه را در مدارس بزرگسالان ادامه تحصیل دهند .

وی گروه سنی هدف سواد آموزی را سنین ۱۰ تا ۴۹ سال عنوان کرد و شناسایی والدین بی سواد را نخستین وظیفه مدایران مدرسه دانست.ک/۳

۱۸۸۸/۵۰۳

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.