تحول در علوم انسانی نیازمند وحدت رأی نخبگان حوزوی و دانشگاهی است

۲۷م آذر ،

حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تحول در علوم انسانی نیازمند وحدت آرای نخبگان دانشگاهی و حوزوی است، گفت: شعبه‌ای از دانشگاه علامه طباطبایی در شهر قم به منظور انجام مطالعات تطبیقی علوم انسانی و آشنایی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با مفاهیم حوزوی تاسیس شده است.

حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس اساتید و بیداری اسلامی گفت: برگزاری چنین اجلاس‌هایی با حضور اساتید می‌تواند به حل مسائل منطقه خاورمیانه کمک کند.

وی به تلاش برای حفظ دستاوردهای این اجلاس اشاره کرد و ادامه داد: اگر برگزارکنندگان این اجلاس بتواند نظامی دائمی برای تعامل اساتید صاحب‌نظر تشکیل دهند، این امر می‌تواند نقش عمده‌ای در حل مسائل منطقه و آگاهی‌بخشی به جوانان برای مقابله با استکبار جهانی ایفا کند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در تببین اقدامات صورت‌گرفته در زمینه بازنگری علوم‌انسانی خاطرنشان کرد: با توجه به ماموریتی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر عهده دانشگاه گذاشته، کمیته‌هایی تخصصی را به منظور بازنگری رشته‌های روزانه و شبانه با حضور نخبگان حوزوی و جامعه دانشگاهیان انجام داده‌ایم که نتیجه ان در قالب در چند کار پژوهش مدون به وزارت علوم ارائه شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه بازنگری منابع علوم انسانی دست به وفاق ملی زده است، گفت: نتایج این کارهای پژوهشی می‌تواند در زمینه بازنگری علوم انسانی مفید باشد. چرا که جمع بندی نظرات نخبگان حوزوی و دانشگاهی است و به طور جدی بر روی آن تلاش شده است.

حجت‌الاسلام شریعتی به جایگاه حوزه علمیه در ترویج علوم اسلامی اشاره و تصریح کرد: در تلاشیم تا تعامل میان نخبگان حوزوی و دانشگاه را بیشتر کنیم چرا که حوزه علمیه نقش عمده ‌ای در ترویج مبانی علوم انسانی دارد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی پیرامون تاسیس شعبه‌ای از دانشگاه علامه طباطبایی در شهر قم به منظور ارتباط بیشتر نخبگان حوزوی و دانشگاهی تصریح کرد: این شعبه به منظور وحدت حوزه و دانشگاه‌، انجام مطالعات تطبیقی علوم انسانی و آشنایی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با مفاهیم حوزوی تاسیس شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این شعبه در نیم سال دوم سال تحصیلی امساال افتتاح شود، گفت: این پژوهشگاه  در نظر دارد مطالبات رهبری را در حوزه تحول علوم انسانی و تولید آن توسط اندیشمندان دانشگاهی و نخبگان حوزوی محقق سازد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.