تحول در علوم انسانی گام اول در ایجاد تمدن اسلامی

اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر بخواهیم تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم، گام اول آن تحول در علوم انسانی است.

به گزارش حوزه دانشگاه ممتاز نیوز، به نقل از روابط عمومی چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، آیت الله سید احمد خاتمی در آستانه برگزاری این اجلاس در گفتگویی افزود: بسیاری از مبانی علوم انسانی ما شکل گرفته از غرب و غیر خدایی است.

وی افزود: باید تحول در علوم انسانی با محوریت خداوند و مکتب حیات بخش اسلام شکل بگیرد و نیز اساتید آموزش دیده برمبنای این مکتب در کلاس های درس حضور یابند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، دربارهٔ ضرورت های جهان اسلام اظهارکرد: حاکمیت دیکتاتورها در بعضی کشورهای جهان اسلام، مهم ترین مشکل جهان است.

وی تاکید کرد: بزرگترین خطر برای صلح جهانی رژیم صهیونیستی است؛ رژیم صهیونیستی رژیمی است که ۴۰۰ کلاهک اتمی دارد و سازمان بین المللی انرژی اتمی هم هیچ اشرافی بر آن ندارد و حتی این رژیم مورد حمایت استکبار جهانی نیز هست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبری معظم انقلاب گفت: بخش اول این نامگذاری که حماسه سیاسی بود، با حضور پرشکوه مردم در پای صندوق های رای شکل گرفت و حماسه اقتصادی نیز نیاز به عزم و اراده جدی دارد.

وی با بیان اینکه بخش اقتصادی کابینه دولت تازه باید تنها به فکر خلق حماسه اقتصادی باشد و از هرگونه بحث های سیاسی و جناحی و حزبی که یک آسیب جدی در این مسیر است دوری کند گفت: بهره گیری از نظرات اساتید متعهدی مانند اعضای بسیج، خط مشی رسیدن به حماسه اقتصادی را روشن می کند.

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای ۲۸ تا ۳۱ مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.