تحویل پاییز در رادیو ۷

جام جم آنلاین: «آغاز پاییز سال »! جمعه‌شب در برنامه رادیو ۷ برای اولین‌بار آغاز فصل پاییز اعلام شد. آن هم درست به سبک و سیاق برنامه‌هایی که آغاز سال جدید و تحویل سال را جشن می‌گیرند.

دست‌کم برای اثبات بی‌طرفی‌ام همین اول باید اعتراف کنم من از عاشقان فصل تابستان هستم و صحبت از پاییز برایم جذاب نیست، اما برنامه مناسبتی رادیو ۷ که جمعه‌شب از شبکه آموزش پخش شد، می‌توانست هر فرد پاییزگریزی را جذب کند. سه ساعت برنامه بدون تکرار و زیاده‌گویی جشن کوچک و زیبایی برای دوستداران پاییز محسوب‌می‌شد.

اجرای چند موسیقی جدید با مضمون پاییز و پخش آهنگ‌های قدیمی مانند ترانه معروف «شد خزان گلشن آشنایی» با تنظیم جدید و اجرا و خواندن متن‌های پاییزی از سوی چهره‌های سینمایی، جذابیت این برنامه را بیشتر کرده بود.

کل‌کل‌های منصور ضابطیان، یکی از تهیه‌کنندگان و مجریان این برنامه با امیرعلی نبویان، از نویسندگان برنامه درخصوص مزایا و معایب فصل پاییز و خصوصا سختی‌های مدرسه رفتن در روز اول مهر، فضای طنز خوبی به برنامه بخشیده بود.

اما باید سطح چنین برنامه‌ای را در مقایسه با برنامه‌های مناسبتی شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره سنجید تا خوبی‌هایش بیشتر به چشم بیاید.

مدت‌هاست که این شبکه‌ها در راستای ژست وطن‌پرستی و مفاهیم این‌گونه سعی دارند برنامه‌های مناسبتی و ویژه‌ای را برای رسوم ایرانی پخش کنند، اما بدون اغراق باید تاکید کرد که ارزش و اصالت برنامه ویژه پاییزی رادیو ۷ قابل قیاس با آن برنامه‌ها نیست.

اگر خوش‌ذوقی و ابتکار سازندگان برنامه ویژه پاییز رادیو۷ شما را هم مجذوب کرده، کافی است بدانید برنامه‌ریزی آنها برای چنین شبی از ماه‌ها پیش آغاز شده بود. ناگفته نماند که تیتراژ پایانی این برنامه با ترانه «پاییز» و صدای کورش یغمایی، حُسن‌ختام کاملی محسوب می‌شد.

مستوره برادران‌نصیری – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.