تحویل ۲ فاز از ۱۸۰۰ واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده تا پایان آذر ماه

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از تحویل یک فاز از هزار و ۸۰۰ واحدهای مسکونی تا پایان آبان ماه توسط بسیج سازندگی خبر داد و گفت: در صورتی که بنیاد مسکن، مصالح را به موقع به دست ما برساند فاز دوم را هم تا پایان آذر ماه به هموطنان آسیب دیده‌ تحویل خواهیم داد.

سردار مجید خراسانی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه پس از حادثه تاثربرانگیز زلزله در آذربایجان شرقی، گروه‌های جهادی این استان و ۹ استان مجاور در اولین ساعات حادثه در محل حضور یافته و خدمات شایانی به زلزله‌زدگان ارائه کردند، اظهار داشت: بیش از ۷۰ گروه جهادی نیز از سراسر کشور در روزهای بعدی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول خدمت‌رسانی شدند.

وی افزود: در عرصه بازسازی مناطق آسیب دیده نیز بسیج سازندگی ساخت حدود یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را پس از واگذاری زمین و تأمین مصالح از سوی بنیاد مسکن این استان به عهده گرفت و گروه‌های جهادی با کمک ظرفیت‌های موجود سپاه آذربایجان شرقی مشغول ساخت این واحدها شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از اجرایی شدن بیش از ۶۰۰ فُنداسیون واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و تأکید کرد: همچنین بیش از یک هزار فنداسیون نیز آماده بِتُن‌ریزی شده است. بالغ بر ۳۰۰ واحد نیز اسکلت‌گذاری شده و در واقع همه یک هزار و ۸۰۰ واحد در مرحله اجرایی خوبی به سر می‌برند.

وی از تحویل یک فاز از این واحدهای مسکونی تا پایان آبان ماه خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که بنیاد مسکن، مصالح را به موقع به دست ما برساند، فاز دوم را هم تا پایان آذر ماه به هموطنان آسیب‌دیده‌ تحویل خواهیم داد.

سردار خراسانی پیام حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰  جهادگر در مناطق زلزله‌زده را نوع‌دوستی و همدلی آنان با آسیب‌دیدگان حادثه خواند و یادآور شد: حضور این تعداد جهادگر از اقوام مختلف و از دورترین نقاط کشور، قوت قلبی برای هموطنان زلزله‌زده به شمار می‌رود.

وی همچنین با بیان اینکه تنها مدیریت جهادی می‌تواند در پیشبرد “اقتصاد مقاومتی” مورد نظر مقام معظم رهبری کارآمد باشد، ادامه داد: خود اتکایی، خودکفایی و بهترین استفاده از تحریم‌ها در گرو بیرون آمدن از اتکای نفتی،‌ اداره کردن فضای تولید به شکل مردمی و در حجم وسیع است. بسیج سازندگی در ۱۴ زمینه که کشور را به خود کفایی می‌رساند و نقش قابل توجهی در اشتغال‌زایی دارد برنامه ریزی‌های ارزشمندی انجام داده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی اظهار داشت: بسیج سازندگی، توسعه تولید مرغ سنتی در روستاها و حاشیه شهرها را در دستور کار دارد. همچنین در حوزه تولید عسل، قارچ و میوه‌های گلخانه‌ای با تاکید بر مردمی بودن این حرکت اقدامات و برنامه‌های شاخصی در دستور کار است.

وی در پایان از اعزام گروه‌های جهادی به مناطق آسیب دیده در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیجیان جهادگر کشور در هر عرصه‌ای برای یاری‌رسانی به ملت فروگذار نخواهند بود و با تمام توان در حفظ و شکوفایی انقلاب اسلامی خواهند کوشید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.