تحویل مسکن ویژه تهرانسر تا نیمه دوم سال آینده

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: قطعا تا نیمه دوم سال آینده تمامی واحدهای مسکن ویژه تهرانسر به متقاضیان تحویل داده ‌می‌شود.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی با حضور در محل پروژه مسکن ویژه تهرانسر به گلایه‌های متقاضیان گوش داد و از حل مشکل انعقاد قراردادهای عرصه واحدهای مسکن ویژه تهرانسر خبر داد و گفت: ظرف دو هفته آینده قراردادهای عرصه و اعیان این واحدها آماده خواهد شد.

وی گفت: پیش قرارداد اعیان این واحدها را به زودی برای نمایش در پایگاه اینترنتی اداره کل راه و شهرسازی قرار می‌دهیم تا مردم آن را ملاحظه کنند. همچنین قراردادهای عرصه تا دو هفته آینده در پایگاه اینترنتی به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مشکل زمین مسکن ویژه تهرانسر حل شد

واحدی خاطر نشان کرد: زمین این پروژه متعلق به نهاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد امام خمینی (ره) است که مشکلات سندی آن را حل کردیم و با آن‌ها به توافق رسیده‌ایم و سند به نام اداره مسکن و شهرسازی استان تهران صادر شده است.

افزایش تعداد پیمانکاران مسکن ویژه تهرانسر

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این که تصمیم داریم پیمانکاران بیشتری را برای تسریع در روند پیشرفت پروژه در خدمت بگیریم، گفت‌: قطعا تا نیمه دوم سال آینده تمامی واحدهای مسکن پروژه تهرانسر تحویل به متقاضیان خواهد شد.

واحدی به تمدید قسط سوم متقاضیان تا پایان شهریور ماه اشاره کرد و گفت: زمان واریزقسط چهارم نیز از طریق پایگاه اینترنتی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام خواهد شد. بیش از ٢٠٠ نفر هنوز قسط سوم را واریز نکرده‌اند که بالتبع این اشخاص در الویت‌های آخر واگذاری قرار خواهند گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: اگرچه تعدادی از واحدها هم اکنون در حال طی مراحل پایانی نازک کاری است اما تحویل منوط به پایان مراحل زیرساختی شامل آب و فاضلاب و برق و گاز است که هم اکنون ٧٠درصد آب و ۵۵ درصد فاضلاب عملیاتی شده است.

هنوز مبلغ زمین مسکن ویژه مشخص نشده است

مهردادفر، مسئول پروژه مسکن ویژه تهرانسر نیز به خبرنگار ایسنا گفت:‌ قرار است طبق شیوه نامه ۲۰ میلیون تومان چهارم نیز به زودی از متقاضیان اخذ شود و سپس هنگام تحویل خانه ۳۰ درصد مبلغ زمین از متقاضیان اخذ شود که تا به حال این مبلغ مشخص نشده است.

حدود ۵٠٠ نفر ازثبت نام کنندگان مسکن ویژه تهرانسر که امروز برای پیگیری مشکلات به وجود آمده در محل ساخت این پروژه حاضر شده‌ بودند، می‌گویند از ابتدا قرار بود قرارداد پیش فروش عرصه و اعیان به صورت یکجا با متقاضیان منعقد شود اما اکنون مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران می‌گویند قراردادهای پیش فروش اعیان واحدهای مسکن ویژه تهرانسر آماده است تا با متقاضیان منعقد شود.

 

گلایه‌های متقاضیان

همچنین قرار بود زمان دریافت قسط چهارم، شهریور ماه باشد و این واحدها نیز آبان یا آذر امسال به متقاضیان به طور کامل تحویل داده شود چرا مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام می‌کند این واحدها تا نیمه دوم سال آینده تکمیل می‌شوند و چرا با این وجود باید ۲۰ میلیون تومان مربوط به قسط چهارم هم اینک پرداخت شود؟

به گفته متقاضیان در شیوه‌نامه مسکن ویژه تهرانسر آمده است که ۳۰ درصد مبلغ زمین این واحدها ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است که باید همراه قسط پنجم پرداخت شود اما مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند که هنوز این مبلغ مشخص نشده است.

به گفته تجمع‌کنندگان، هیچ اقدامی در زمینه تاسیسات زیربنایی این پروژه مانند لوله کشی گاز صورت نگرفته و در حالی که امروزه لوله کشی گاز در واحدهای مسکونی زیر کار انجام می‌شود مشخص نیست چرا در بسیاری از این واحدها که ساخته شده‌اند لوله کشی گاز صورت نگرفته است.

متقاضیان همچنین خواهان این بودند که مسائل حقوقی و تکلیف قراردادهای عرصه و اعیان معلوم شود و طبق شیوه نامه قراردادهای عرصه و اعیان که قرار بود همزمان با قسط سوم منعقد شود و سپس سه ماه بعد از آن قسط چهارم پرداخت شود و در مجموع چهار قسط ۲۰ میلیون تومانی و همچنین ۳۰ درصد از قیمت زمین براساس شیوه‌نامه بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان بوده است در هنگام تحویل خانه پرداخت شود.

در پایان این تجمع قرار شد نمایندگانی از طرف متقاضیان تعیین شدند تا با ارتباط مستمر با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران روند اجرای پروژه و انعقاد قرارداد با مقتاضیان پیگیری شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. 2560 متقاضی:

    ممتاز نیوز عزیز بخش گلایه های متقاضیان عالی بود و از خبرنگار بی طرف شما در انعکاس این خبر از طرف ۲۵۶۰ متقاضی تشکر ویژه می نمائیم . وبلاگ ما maskantehransar.blogfa.com
    ********** ضمنا ممتاز جان در صورت تمایل متقاضیان بسار مشتاق هستند که شما اخبار بعدی این پروژه را انعکاس دهید.متشکریم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.