تحویل ۳ فروند شناور ساخت وزارت دفاع

با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی ارتش، سه فروند شناور که توسط تلاش‌گران توانمند کشور در صنایع کشتی سازی شهید درویشی وابسته به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده به کاربران تحویل شد.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، همزمان با پنجاهمین روز از سال “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” و بیستمین همایش‌ ارگان‌های دریایی در جزیره کیش با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده نیروی دریایی ارتش و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، سه فروند شناور که توسط تلاش‌گران توانمند کشور در صنایع کشتی سازی شهید درویشی وابسته به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده به کاربران تحویل شد.

این شناورها که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی و بانک‌های کشور از محل وجوه اداره شده طراحی و ساخته شده است شامل یک فروند یدک کش ۲۴۰۰ اسب بخار با نام “یادگار ۱” و دو فروند لندینگ کرافت ۲۵۰۰ تنی چند منظوره با نام “آراباختر” است.

شناور یدک‌کش یادگار ۱ قابلیت یدک کردن، پهلودهی و جدا کردن از اسکله شناورهای سنگین را دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این شناور، دارا بودن سیستم رانش Azimuth با قابلیت مانور چرخشی ۳۶۰ درجه و بی نیاز از اسکان، قابلیت اطفاء حریق و مقابله با آلودگی نفتی است.

لندینگ کرافت آرا باختر نیز از جمله لندینگ کرافت‌های چند منظوره است که قابلیت حمل آب، سوخت و بار روی عرشه را دارد.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.