تحویل ۳ هواپیمای سی ۱۳۰ آمریکا به عراق/فهرست العراقیه:شبهات بسیاری در این قرارداد وجود دارد

۲۸م آذر ،

سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد که دولت عراق ۳ جنگنده c130j، خریداری شده از آمریکا را تحویل گرفته و به زودی ۳ فروند دیگر از این نوع هواپیما به بغداد تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید، سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عراق سه هواپیمای نظامی ترابری از نوع سی ۱۳۰ را که چندی پیش قرارداد خرید آن‌ها را با آمریکا امضا کرده بود، تحویل گرفت.

بنا به اعلام سفارت آمریکا، قرار است در آینده نزدیک سه فروند هواپیمای دیگر از این نوع به همراه تجهیزات اضافی به عراق تحویل داده شود و بر اساس قرارداد امضا شده میان دوطرف، برای نیروهای عراقی نیز برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.

در بیانیه سفارت آمریکا همچنین اعلام شده که این هواپیماها از نوع فوق پیشرفته به شمار می‌رود و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌هایی که تاکنون در زمینه هواپیمایی به دست آمده در آن موجود است، چنانکه این هواپیما قادر به سیر مسافت‌های طولانی و اوج‌گیری تا ارتفاعات بسیار در کمترین زمان ممکن است.

سفیر آمریکا در عراق نیز اعلام کرد که این هواپیما‌ها تا میزان بسیاری قدرت عراق را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، فهرست العراقیه با ابراز ناخرسندی نسبت به امضای قرارداد خرید این هواپیماها اعلام کرد: شبهات بسیار بسیاری در این قرارداد وجود دارد که نشان دهنده وجود فساد گسترده در آن است.

فهرست العراقیه همچنین اعلام کرده که به زودی تحقیقاتی را در پارلمان این کشور در خصوص این قرارداد آغاز می‌کند.

العراقیه در توضیح ادعای خود اعلام کرد: در حالی که عراق برای هر فروند هواپیماهای سی ۱۳۰، ۲۵۰ میلیون دلار پرداخت کرده، چند کشور عربی دیگر همان نوع هواپیما را از همان شرکت آمریکایی به مبلغ ۹۰ میلیون دلار خریداری کرده‌اند، در حالی که این قراردادها در یک زمان امضا شده‌اند و این اختلاف فاهش قیمت نمی‌تواند منطقی باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.