تخریب صخره های مرجانی به علت تغییرات آب و هوایی+عکس

صخره های مرجانی مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش در سراسر اقیانوس آرام نشان می دهد که ۴۰۰۰ سال پیش تغییرات آب و هوا سنگین بوده است.

به گزارش خبرنگار دانش های روزممتازنیوز، تحقیقات انجام شده نشان می دهند که تغییرات آب و هوایی طبیعی باعث از هم پاشیدگی مرجان ها در اقیانوس آرام شده است، توقف سخت ۲۵۰۰ سال و نوسانات شدید که افزایش مقدار درجه حرارت را منجر می شود.
امروزه به علت آلودگی که توسط انسان ها صورت گرفته ، اکو سیستم ها در معرض خطر جدی قرار دارند.
با توجه به اینکه انسان ها همچنان به پمپ گازهای گلخانه ای به اتمسفر ادامه می دهند که این خود باعث می شود که یکبار دیگر آب و هوا به حد بالا تغییر کرده و عواقب وخیمی را برای اکوسیستم صخره ها به دنبال داشته باشد محققان با استفاده از ابزار خاص دوباره تاریخ ۶۰۰۰ ساله صخره های گرمسیری را مورد مطالعه قرار داده در عمق، مرگ سازه های مرجانی در طول ساحل اقیانوس آرام، پاناما را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
 
محققان معتقدند در این کشف کمبود ۲۵۰۰ سال رشد در عمل فروپاشی اکوسیستم صخره ها را در طول عمرشان ۴۰% افت را به دنبال داشته است این مکث در رشد در سراسر اقیانوس آرام مخصوصاً استرالیا و ژاپن قابل مشاهده است بر اساس تحقیقات دلیل فروپاشی طبیعی و آب و هوایی به عنوان رویداد دوره ای شناخته شده است.
 

اکو سیستم انعطاف پذیر  و برای بلوک عریض و طویل باید بسیار جدی و با اختلال آب و هوا مبارزه کرد برای بیرون کشیدن الگوهای آب و هوایی که باعث این چنین فجایع بزرگی شده باید موانع را از بین برد که یکی از دلایل اصلی ان تهاجم به محیط زیست فجایع انسانی است که می تواند بیشتر از یک مدت طولانی ادامه پیدا کند. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.