تخریب روحیه تیم ملی کافی است!

۰۷اردیبهشت،

Rouhollah Vahdati-28-1.jpg

دیگر فرصتی باقی نمانده است. چند هفته‌ دیگر، سرنوشت صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی یا باز ماندن از این اتفاق بزرگ روشن می‌شود. این مدت کوتاه مجالی برای حرف‌های ” روحیه خراب کن” نیست. ای کاش رسانه‌ها و کارشناسان این نکته را آویزه گوش خود کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی تنها چند هفته‌ به زمان سه دیدار سرنوشت ساز تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی باقی مانده است، هر از گاهی صحبت‌هایی مطرح می‌شود که نه تنها در افزایش روحیه ملی‌پوشان موثر نیست، بلکه به شدت مخرب نیز هست. شاید در شرایط عادی، این صحبت‌ها چندان تاثیری در روحیه تیم ملی نداشته باشند، اما در مقطع حساسی که تیم ملی در آن قرار دارد، از هر سمی خطرناک تر است.

چندی پیش مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در نامه‌ای از فیفا خواستند که برای سه دیدار پایانی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی از داوران عرب استفاده نکند. فدراسیون جهانی فوتبال هم با این درخواست موافقت کرد و داوران شرق آسیا را برای دیدارهای ایران برگزید. اینک حرف از این است که چرا فیفا داور سنگاپوری دیدار ایران و کره جنوبی که کی‌روش را اخراج کرده بود برای دیدار تیم ملی انتخاب کرده است.

به محض انتشار یافتن خبر انتخاب این داور برای بازی ایران، بسیار سریع حرف از لجبازی فیفا و دست‌های پشت پرده قطری‌ها به میان آمد. یکی گفت که فیفا از سر لجبازی با کی‌روش این داور را انتخاب کرده، دیگری گفت که باز هم ردپای قطری‌ها در این انتخاب مشهود است و بدون شک می‌خواهند ایران را بازنده کنند! یکی دیگر فدراسیون را به بی‌تدبیری متهم کرد و …فایده این حرف‌ها چیست؟ حتی اگر فرض کنیم که چنین مساله‌ای حقیقت دارد – که شک و شبهه در آن فراوان است – آیا مطرح کردن آن در شرایط فعلی به سود فوتبال ایران است؟ کسانی که این روزها از دست های پشت پرده قدرتمند و هدف آنها برای زمین زدن ایران سخن می‌گویند، در تیم ایران می باشند یا در تیم رقبای عرب و ازبک؟ تخریب روحیه ملی‌پوشان آن هم در این روزها چه کسی را بیش از همه خوشحال می‌کند؟

تیم ملی در پنج دیدار قبل خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی عملکرد خوبی نداشته و به جز پیروزی برابر کره جنوبی در سایر دیدارها نتایج چندان خوبی عاید تیم ملی نشده است. حالا باید پرسید که سبب باخت ایران برابر لبنان و ازبکستان، توطئه قطری‌ها بوده است یا ضعف فوتبال ایران؟

تیم ملی در سه دیدار باقی مانده اش، کورسوی امیدی برای صعود به جام جهانی دارد و به همین سبب باید در آرامش کامل خود را برای دیدارهایش آماده کند. رسانه‌ها نباید در این فضا با دامن زدن به این موضوعات حریفان را بیهوده بزرگ کنند و سبب تضعیف روحیه ملی‌پوشان شوند. واقعیت این است که تیمی که می‌خواهد به جام جهانی برود، باید همه حریفانش را شکست دهد. دراین میان “حریف تبانی گر” و «داوری که گربه سیاه کی‌روش است» فقط به توجیه‌های بی اساس شبیه است تا آسیب شناسی عدم موفقیت تیم ملی.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.