تخریب کامل ساختمان ۳ طبقه به سبب گودبرداری غیر اصولی در مشهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

jahaaad-10-1.jpg

مدیر حوزه دو عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، گفت: به دنبال گودبرداری غیر اصولی برای احداث ساختمانی تازه، ساختمان قدیمی مجاور محل گود برداری، تخریب شد.

به گزارش تفسیری سرویس «حوادث» ایسنا – منطقه خراسان، مجید شادی در مورد این اتفاق اظهار نمود: ساعت ۱۰ شب روز گدشته، طی تماس مردمی یک مورد ریزش مقداری از سرویس پله‌های یک ساختمان سه طبقه واقع در خیابان هنرور مشهد به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی اعلام شد.

وی ادامه داد: در پی دریافت خبر بلافاصله نجاتگران ایستگاه ۲۸ آتش‌نشانی مشهد به محل اتفاق عزیمت نمودند.

شادی تصریح نمود: با حضور کمتر از سه دقیقه گروه امداد و نجات در محل اتفاق مشخص شد درمجاور ساختمان مذکور، ساختمانی به متراژ۱۶۰ متر در دست احداث و در مرحله شناژریزی بوده که در اثر رعایت نکردن نکات ایمنی لازم و فقدان منبری و حفاظ در حین گودبرداری سبب سست شدن دیواره‌های ساختمان مجاور شده است.

مدیر حوزه دو عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، خاطرنشان نمود: با واقف شدن گروه امداد و نجات بر اتفاق، پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، با استفاده از نوار اخطار دهنده در اطراف محل ساختمان از آمد و شد اشخاص در آن محدوده ممانعت وهم‌زمان اقدام به تخلیه کلیه ساکنان ساختمان نمودند.

وی با اشاره به ریزش قسمتی از پله‎های طبقه اول ساختمان پس از تخلیه کامل ساکنان از محیط، افزود: ماموران آتش‎نشانی پس از تحویل محل به پلیس ساختمان عملیات خود را پایان دادند که در ساعت ۳ نیمه همان شب با تماس مجدد اهالی واعلام ریزش کل ساختمان و احتمال حضور یکی از ساکنان آن در زیر آوار، ستاد فرماندهی آتش‏ن شانی، ۱۵نجاتگر ایستگاه‎های ۳ ، ۲۸ و ۱۰ آتش‌نشانی را به همراه یک دستگاه خودرو بیل میکانیکی از ایستگاه ۷ و همچنین یک دستگاه جرثقیل به محل اتفاق اعزام نمود.

مدیرحوزه دو عملیات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان نمود: نجاتگران تا ۱۱ صبح روز جاری به تفحص و آواربرداری ادامه دادند، که خوشبختانه با اقدام به موقع نجاتگران و تخلیه ساکنان، این اتفاق هیچ گونه خسارت جانی در بر نداشته و تنها خسارت مالی قابل توجهی بر جای گذاشت.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. یداللهی:

    باسلام.تمام این حوادث تقصیر شهرداریهامیباشد. ماهم دچاراین مشکل هستیم هر چه به شهرداری میگوییم .اصلاً رسیدگی نمیکنند.حتماً باید موقع گودبرداری یک مهندس ناظر حضور داشته باشد. فقط این را یادگرفتند که بیمه کردیم خسارت میدهیم. چرا باید خسارت بزنندماکه هیچ کجارا نداریم اگر خانه مان خراب شد کجا برویم . لطفا یکی رسیدگی کند.یک خانه دیگر هم در کوچه ما دچار همین مشکل شده که صاحب خانه خسارت دیده کارش به روانشناس کشیده شده و شهرداری واقعاً غیر مسئولانه برخورد میکند . از دست شهرداری به کجا شکایت کنیم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.