تخریب یک هزار واحدهای مسکن مهر در زلزله مورموری/تخصیص۱۶۵ میلیارد تومان برای بازسازی واحد های مسکونی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شهبازی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ واحد از این ۱۹ هزار واحد خسارت دیده جزء واحدهای واحدهای مسکن مهر بشمار می‌رفت افزود: : تاکنون ۱۶۵ میلیارد تومان برای بازسازی این واحدها اختصاص یافته شده است.

شهبازی مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کار کارشناسی خانه به خانه واحدهای زلزله‌زده  در دره‌شهر و آبدانان استان ایلام را تمام کرده‌ایم گفت: تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی زلزله‌زده در این منطقه شناسایی شده است.

وی در ادامه افزود: تمامی همکاران ما از سایر استان‌های همسایه برای کار کارشناسی و بازرسی به منطقه ایلام اعزام شده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ واحد از این ۱۹ هزار واحد خسارت دیده جزء واحدهای واحدهای مسکن مهر بشمار می‌رفت گفت: تاکنون میزان دقیق اعتباراتی که برای این واحدهای باید داده شود مشخص نشده است.

شهبازی در ادامه تصرح کرد: ۷ هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی از ۱۹ هزار واحد احداثی، ۹ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری بوده و تنها ۲ هزار و ۶۰۰ واحد در این زلزله خسارات جزء‌ای دیده‌اند که ساکنان این واحدها نیز خواستار تعمیرات واحدهای خود هستند.

*کار بازسازی واحدهای مسکونی آغاز شد

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقدمات کار بازسازی واحدها آغاز شده است گفت: پرونده‌های تسهیلات واحدهای مسکونی تشکیل شده و همزمان با کار کارشناسی کار بازسازی نیز آغاز شده است.

شهبازی در ادامه به میزان تسهیلات ابلاغ شده برای بازسازی واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶۵ میلیارد تومان برای بازسازی این واحدها اختصاص یافته شده است.

وی در ادامه توضیح داد: برای هر واحد که باید احداث شود ۲۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای این واحدها اختصاص یافته است.

شهبازی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ نوسازی واحدهای مسکن روستایی در این منطقه آغاز شده بود گفت: تمامی واحدهایی که مقاوم‌سازی شده بودند در این زلزله هیچ خسارت جانی و مالی ندیده‌اند.

*۴ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده سالم ماندند

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام در ادامه خاطرنشان کرد: در این زلزله ۴ هزار واحد مقاوم‌سازی شده هیچ خسارتی ندیده‌اند.

شهبازی با اشاره به اینکه سعی خواهیم کرد تا پایان سال ۹۴ کار بازسازی واحدهای مسکونی در این منطقه را به اتمام برسانیم گفت: تاکنون چندین هزار چادر برای اسکان موقت در این منطقه توسط هلال احمر نصب شده است.
انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.