تخریب ۳۰ تا ۷۰ درصد منازل مسکونی ۵۰ روستا در پی زلزله ایلام/یک روستا غیرقابل سکونت است

حسین درخشان- سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر- در گفتگو با فارس اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه با قدرت ۵ و نیم ریشتر در استان ایلام براساس آخرین گزارشات تیم‌های ارزیاب و امدادی هلال احمر تاکنون ۳۰ تا ۷۰ درصد منازل مسکونی ۵۰ روستا بخش «مورموری» در ایلام تخریب شده است. در پی این زلزله راه‌های چند روستا نیز بسته شده است که تلاش برای باز کردن مسیرهای مواصلاتی ادامه دارد. تعداد ۱۸ نفر نیز در پی این زلزله که دچار مجروحیت شدند درمان سرپایی بر روی آنان صورت پذیرفت.
سرگردانی مردم زلزله زده در روستاهای آبدانان
زلزله ۵٫۵ ریشتری که در شهرستان آبدانان به وقوع پیوست موجب سرگردانی مردم روستاهای این شهرستان شد. زلزله که بیش از یک ماه است در استان ایلام سایه افکنده است دیروز با شدت بیشتری در شهرستان آبدانان باعث وحشت مردم شده است.
این زلزله موجب خسارت به منازل مسکونی در شهرهای مورموری، سراب باغ و چند روستا در شهرستان آبدانان شده است.
ستاد بحران در شهرستان آبدانان تشکیل شده است که در این راستا جواد بیگ محمدی معاون هلال اهمر استان ایلام به مهر گفت: پنج تیم اسکان، ۱۰۰ تخته چادر، پنج آمبولانس، هزار پتو، چهار وانت، ۹۰ امدادگر در این راستا برای بحث ساماندهی این مشکل به شهرستان آبدانان اعزام شده است. دو اردوگاه در منطقه زلزله زده مورموری و سراب باغ احداث شده است. جمعیت هلال احمر استانهای کرمانشاه و لرستان به عنوان استانهای معین برای کمک رسانی اعلام آمادگی کرده اند. بارش باران از یک طرف و ترس از زلزله های احتمالی موجب سرگردانی مردم روستاهای شهرستان شده است. همچنین تعدادی از مردم شهرستان جلوی درب جمعیت هلال احمر شهرستان آبدانان به منظور گرفتن چادر صف کشیده اند. تعدادی از مردم از ترس زلزله شب را در بیرون از خانه سپری کردند و در این راستان ساماندهی مردم ضروری است.

زلزله آبدانان، یک روستا را غیرقابل سکونت کرد 
صادق طیبی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام- گفت: روستای’هونگه’ بدلیل زلزله ۵/۵ ریشتری روز گذشته غیرقابل سکونت شده است. بدلیل بافت فرسوده و قدیمی منازل این روستا، تعداد زیادی از این واحدهای مسکونی بر اثر زلزله تخریب شده است. این روستا حدود۸۰ خانوار دارد که این افراد اکنون در چادر هایی که توسط هلال احمر در اختیارشان قرار گرفته است، اسکان داده شده اند. مواد غذایی و تعداد زیادی پتو نیز در اختیار زلزله زدگان گذاشته شده است.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.