تخصیص اعتبار برای تجهیز دانشگاه‌های نخبه پرور

تخصیص اعتبار برای تجهیز دانشگاه‌های نخبه پرور

جام جم آنلاین: قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز دانشگاه‌های نخبه پرور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا سعید سهراب پور اظهار داشت: تأسیس بنیاد ملی نخبگان از ابتکارات مقام معظم رهبری به شمار می رود که مصوبات و آیین نامه‌های آن تحت پوشش شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ریاست هیئت امنای آن را نیز رئیس جمهور بر عهده دارد و رهبر فرزانه انقلاب نیز به طور مداوم پیگیر برنامه های این بنیاد است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه تا این لحظه مقام معظم رهبری از اقدامات بنیاد ملی نخبگان رضایت دارند اما این موضوع از انجام وظیفه این بنیاد در قبال نخبگان نمی کاهد.

وی تصریح کرد: مقررات و آیین نامه بنیاد ملی نخبگان، تعریف مشخصی از نخبه دارد که بر اساس آن در حال حاضر حدود ۱۱ هزار نفر تحت پوشش بوده که بیشتر آنها در سنین جوانی و شاغل به تحصیل در دانشگاهها هستند.

سهراب پور با اشاره به دانشگاه‌های محل تحصیل نخبگان بیان کرد: نخبگان در ۴۵ دانشگاه مشغول به تحصیل هستند اما بیشتر آنها در دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، علوم پزشکی تهران، امیرکبیر، علم و صنعت ادامه تحصیل می دهند.

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره تاسیس دفتر بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه های نخبه پرور نیز گفت: در دانشگاه هایی که تعداد بیشتری از استعدادهای برتر در آن مشغول به تحصیل هستند به دلیل تراکم زیاد این افراد و در راستای تسریع ارائه خدمات به آنان، دفتر بنیاد تاسیس شده است، در حال حاضراین دفتر در دانشگاه های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران در حال فعالیت است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.