تخصیص ارز مبادلاتی به ۲۰ گروه خدماتی

۱۳م آذر ،

بینا- سخنگوی مبادلات ارزی کشور خبر داد: مقرر شده بانک‌های عامل بتوانند برای ۲۰ گروه خدماتی دیگر نیز ارز را به نرخ مبادله‌ای ارائه دهند.
به گزارش بینا، صمد کریمی ، با اعلام این خبر به ایسنا اظهار کرد: همه تقاضاهایی که به عنوان بخش خدمات محسوب می‌شوند شامل این نرخ مبادله‌ای خواهند بود.
وی گفت: پیش از این ارز مسافرتی، ارز درمانی، ارز ماموریتی برای کارکنان دولت و ارز دانشجویی را به نرخ مبادله‌ای پوشش دادیم و بقیه‌ی خدمات را نیز در قالب ۲۰ خدمت دسته‌بندی کرده و ارز آنها به نرخ مبادله‌ای تامین خواهد شد.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور با بیان این‌که کماکان ارز دانشجویان بورسیه مورد تایید وزارت علوم و یا بیماران مورد تایید وزارت بهداشت به نرخ مرجع است، خاطر نشان کرد: تصمیماتی که بانک مرکزی پیرامون دانشجویان غیربورسیه (فوق‌لیسانس یا بالاتر) گرفته مقرر شده تامین ارز آنها به نرخ مبادله‌ای باشد.
کریمی افزود: هم برای دانشجویان بورسیه و هم دانشجویان غیربورسیه حداکثر هزینه‌ی اقامت ۱۲ هزار دلار و حداکثر هزینه‌ی شهریه ۱۵ هزار دلار در نظر گرفته شده که در مجموع سالانه ۲۷ هزار دلار می‌شود.
وی عنوان کرد: جلساتی را با بانک تجارت به عنوان بانک عامل داشتیم و از آنها خواستیم که تعداد شعب بیشتری را برای خدمات ارزی به دانشجویان بورسیه و غیربورسیه اختصاص دهند.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور تاکید کرد: براساس آخرین اطلاعاتی که داریم در رابطه با دانشجویان بورسیه هیچ مشکلی وجود ندارد و بانک طی نامه‌ی رسمی اعلام کرده که کلیه‌ی تقاضاهای مربوط به دانشجویان بورسیه را پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: اما در رابطه با دانشجویان غیربورسیه با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، قرار شد بانک دومی وارد کار شود که بانک سامان از چند روز قبل در کنار بانک تجارت کار خود را آغاز کرد و بانک تجارت کماکان دانشجویان بورسیه را پوشش می‌دهد ولی دانشجویان غیربورسیه را هم بانک سامان و هم بانک تجارت پوشش می دهند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.