تخصیص اعتبار ۹ میلیاردی معاونت علمی و فناوری جهت حمایت از انجمن های علمی

۲۷ آبان ،

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تخصیص اعتبار ۹ میلیارد تومانی این نهاد جهت حمایت از انجمن های علمی و فناوری دانشجویی خبر داد.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: سیدمهدی سیدی معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات رباتیک دانشگاه و اوین جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی سخن می‌گفت،‌اظهار داشت: این دوره از مسابقات با وجود گذشت سه سال از برگزاری آن هرساله تقویت شده و پیشرفت قابل چشمگیری را شاهد بوده‌ایم.

وی اعتماد به نفس، خلاقیت، حمایت و همکاری و همفکری از لوازم تقویت این مسابقات عنوان کرد و افزود:‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مدت سال قبل جهت حمایت از انجمن‌های علمی و دانشجویی، ۹ میلیارد تومان اعتبارات را اختصاص داده است.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: همچنین این معاونت برای حمایت از برگزیدگان مسابقات علمی و فناوری دانشجویی یک میلیارد تومان اختصاص داده که دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه رکورد دار بوده است.

سیدی در ادامه با بیان این‌که این دوره از مسابقات دانشگاه صنعتی امیرکبیر بهتر و قوی‌تر از سال‌های قبل برگزار شد،‌ اظهار داشت: امیدوارم در سال‌های آینده در بخش بین‌الملل نیز تیم‌های بیش‌تری در مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره برگزاری اولین جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: نکته کلیدی در برگزاری این مسابقات این بود که در ساخت و طراحی ربات‌ها هر چه بیش‌تر به سمت کاربردی شدن گام برداشته شده است.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم‌چنین به وجود بخش فن بازار در این دوره از رقابت‌های رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابراز داشت: در بخش فناوری باید به دو مقوله تولید فناوری و کشش بازار توجه کرد، چرا که توجه صرف به تولید سبب می گردد که بعد از مدتی این شعله خاموش شود.

وی در ادامه بر حضور صنعت در اینگونه بخش ها تاکید کرد و افزود: باید ۵۰ درصد شرکت کنندگان از بخش صنعت در این دوره از مسابقات حضور می داشتند، اما وقت نیاز است تا صنعت بداند کلیدی که گم کرده می تواند در دانشگاه و در دست دانشجویان بیابد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.