تخلف تعدادی از دانشگاه‌ها در جذب هیئت علمی/ اعلام مراحل جذب

فروردین ۱۴۰۳

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اعلام مراحل جذب اعضای هیئت علمی، از تخلف تعدادی از دانشگاه‌ها در جذب اعضای هیئت علمی خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، پیرامون نحوه جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: کلیت جذب هیئت علمی در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به هیچ وجه در اختیار گروه‌‌های دانشگاه و حتی در اختیار وزارت علوم و بهداشت هم نیست.

وی افزود: هیئت مرکزی جذب هیئت علمی که وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است یک بدنه اجرایی در دانشگاه‌هاست که از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی کارهای مربوطه به جذب هیئت علمی را انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه سالی دو یا سه بار فراخوان جذب هیئت علمی اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: با اعلام فراخوان متقاضیان جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها ثبت‌نام می‌کنند و در مرحله بعد باید پرونده آنان مورد بررسی قرار گیرد که بعضی دانشگاه‌ها ممکن است به جای بررسی پرونده متقاضیان پرونده این اشخاص را به گروه بدهند که این تخلف است.

خواجه‌سروی تاکید کرد: قانون جذب هیئت علمی می‌گوید که حداقل باید دو متخصص از متقاضی جذب هیئت علمی مصاحبه به عمل آورد. یک مصاحبه عمومی و یک مصاحبه تخصصی این در حالی است که بعضی دانشگاه‌ها چنین روندی را اعمال نمی‌کنند و پرونده متقاضی را به گروه می‌دهند که ممکن است گروه اعمال نظر شخصی کند و این اقدام خلاف است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حالی که نحوه درست جذب هیئت علمی بدین صورت است که اگر در مصاحبه، متقاضی از نظر علمی قوی بود و صلاحیت عمومی نیز داشت دانشگاه باید وی را جذب کند. چرا که خود دانشگاه اعلام نیاز کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مرضیه:

    اگر سهمیه ای در نظر گرفته نشده باشد و جذب هیات علمی بدون سهمیه در یک مرکز تحقیقات استانی زیر نظر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شده باشد چه؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.