تخلف حادی در حوزه های انتخابیه صورت نگرفت / از شهرداری کتبا توضیح خواسته ایم

‘غلامعلی حاجی زاده’ رییس هیات بازرسی انتخابات کشور شامگاه جمعه در خصوص آخرین اقدامات این هیات در ۳۳ حوزه انتخابیه اظهار داشت: بالغ بر ۱۴ هزار بازرس ، ۱۵۰ سربازرس و ۱۲۰ بازرس ویژه در ۳۳ حوزه انتخابیه کشور نظارت داشتند.

وی افزود: هیات های بازرسی از صبح امروز در ۳۳ حوزه انتخابیه مستقر شدند و تاکنون تخلف حادی در حوزه های انتخابیه صورت نگرفته است.

مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت کشور هم چنین اعلام کرد حضور و مشارکت مردم در دومین دور از نهمین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی همانند مرحله نخست بالا بود و هواداران کاندیداها هم نهایت همکاری را در این روز با بازرسان داشتند.

حاجی زاده خاطر نشان کرد البته در برخی از حوزه های فرعی از سوی برخی از هواداران گزارش هایی مبنی بر تخلفات مطرح شده است که هیات نظارت بازرسی انتخابات کشور در این راستا اقداماتی را انجام داد.

وی خاطر نشان کرد این تخلفات در چهار تا پنج حوزه انتخابیه از ۳۳ حوزه انتخابیه کشور صورت گرفت.

وی هم چنین با اشاره به اینکه مردم از طریق سامانه پیامکی برخی از تخلفات و یا اقداماتی که مربوط به انتخابات بود را برای هیات فرستادند، گفت : ما نیز به سرعت این تخلفات را مورد پیگیری قرار دادیم و بعضا به برخی از ستادهای انتخاباتی نماینده ها تذکر داده شد.

رییس هیات بازرسی انتخابات کشور در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص شایعاتی مبنی بر تخلفات انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها که از طریق پیامک بعد از اتمام زمان تبلیغات گزارش شده است، گفت : هیات بازرسی در بحث ارسال پیامک ها بعضا تخلفاتی که از دیروز صبح پنجشنبه صورت گرفته مورد بررسی قرار داد که سریعا به ستاد انتخاباتی کاندیداها تذکر داده شد.

حاجی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود امروز تهران شاهد تخلفات تبلیغاتی با خودرو های شهرداری برای برخی از کاندیداها بوده است، گفت: تاکنون صحت چنین مطلبی تاییده نشده است اما ما بلافاصله آن را پیگیری کردیم و حتی با حوزه شهرداری تماس برقرار کرده و توضیح درباره این مطلب را کتبا خواستار شدیم.

رییس هیات بازرسی انتخابات کشور یادآور شد بازرسان و سربازرسان و بازرسان ویژه هم چنین در چهار منطقه از شهر تهران به طور مرتب به حوزه های انتخابیه سر زدند تا اگر تخلفی صورت گرفته آن را سریعا پیگیری کنیم.

وی افزود: این بازرسان در تهران حداقل از ۱۰ تا ۱۲ شعبه بازدید کردند و موارد احتمالی که در حوزه های انتخابیه مطرح شد سریعا به هیات بازرسی مرکزی انتخابات کشور گزارش داده شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود یکی از کاندیداها با حضور در یکی از شعب اخذ رای مطرح کرد که من رای می اورم و اگر این اتفاق صورت نگیرد باید بازشماری شود نظرتان چیست ؟ افزود این قبیل خبرها شانتاژی بیش نیست و اگر شکایت و اعتراضی داشته باشند می توانند آن را از طریق مراجع ذیربط پیگیری کنند.

وی هم چنین خبر داد آن دسته از کاندیداهایی که نسبت به شمارش آرای خود اعتراض داشته باشند ظرف یک هفته مهلت دارند که اعتراضات خود را کتبا به شورای نگهبان ارائه کنند.

حاجی زاده در پایان این گفت و گو از حضور مردم در دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس تشکر کرد.

سیام ** ۹۲۵۹ ۱۴۱۸*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۳۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.