تخلیه و بارگیری ۹۰ میلیون تن “کالا” در بنادر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور در هشت ماه سال جاری به ۸۹ و نیم میلیون تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۲ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادرو دریانوردی با اعلام این مطلب گفت: امسال در زمینه کالاهای غیرنفتی در بخش صادرات ۲۲ درصد رشد و بخش ترانزیت ۲۰درصد و واردات هم ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد.

محسن صادقی فر افزود: در بخش نفتی نیز دراین مدت ترانزیت ۱۸ درصد و واردات هشت درصد رشد و تخلیه و بارگیری این کالاها نیز افزایش ۸ درصدی داشته است.
عضو هیئت عامل سازمان بنادرو دریانوری دربارهٔ عملیات کانتینری بنادر کشور نیز گفت : در بخش تخلیه و بارگیری کانتینرهای خالی ۲۲ درصد و در بخش کانتینرهای پر ۱۶ درصد کاهش گزارش ممتاز به نقل از شده است

وی مجموع کاهش عملیات کانتینری بنادر کشور در هشت ماه امسال را ۱۸ درصد اعلام کرد.
صادقی فر در باره جابحایی مسافر از بنادر کشور نیز گفت : در بخش مسافری نیز با جابجایی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سفر شاهد رشد ۴۰ درصدی در این بخش بودیم.

صادقی فر پیش بینی کرد با بازگشت خطوط کشتیرانی خارجی حجم تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر در بنادر کشور تا پایان سال افزایش خوبی داشته باشد.

وی دربارهٔ بازگشت خطوط کشتیرانی خارجی نیز گفت : در قبل ۲۲ خط کشتیرانی به طور مستقیم وارد بنادر کشور می شد که در دو سال اخیر متوقف شد اما امیدواریم بزودی شاهد بازگشت این خطوط به کشور باشیم .

صادقی فر ، سیاست سازمان بنادرو دریانوردی در جذب خطوط کشتیرانی به بنادر کشور را کاهش هزینه صاحبان کالا اعلام کرد : در حال حاضر هر کانتینر حداقل هزار دلار برای صاحبان کالا هزینه دارد که علاوه بر هزینه هایی دیگری است که باید پرداخته شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.