تخلیه ۶۰ درصد آبگرفتگی‌های سطح شهر شادگان / ورود آب به بیش از ۵۰ منزل

ایسنا/خوزستان سرپرست فرمانداری شادگان با اشاره به تخلیه بیش از ۶۰ درصد آبگرفتگی‌های سطح شهر پس از بارندگی، گفت: مناطق روستایی دچار آبگرفتگی نشده‌اند و آبگرفتگی نقاط شهری نیز حداکثر تا ۷۲ ساعت دیگر کاملا تخلیه می‌شود.

امید صبری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت آبگرفتگی در شادگان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته‌ معابر با بارندگی ۳۵ میلیمتری دچار آبگرفتگی شدید می‌شدند و مشکل تا ۱۵ روز هم برطرف نمی‌شد. امسال شادگان پس از سال‌های زیادی بارندگی با حجم ۷۵.۸ میلیمتر در حدود ۲۴ ساعت را تجربه کرد اما تمهیداتی اندیشیده شده بود تا کمترین خسارت را داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت فعالیت ایستگاه‌های پمپاژ بیان کرد: پمپ‌های این ایستگاه‌های پمپاژ از حدود ۲۰ پمپ به ۳۵ پمپ افزایش یافت و توسط شرکت های مستقر در منطقه و شهرداری شادگان تعدادی پمپ تهیه و تخلیه آب در حال انجام است. همچنین از ظرفیت تراکتورهای کشاورزان منطقه برای مکش روان‌آب‌های خیابان استفاده کردیم.

صبری‌پور عنوان کرد: در سال‌های گذشته چهاره راه لاله که یکی از مسیرهای پرتردد شهروندان محسوب می‌شود با بارندگی ۲۰ میلیمتری حداقل تا ۱۰ روز زیر آب می‌ماند اما اکنون این مسیر کاملا خشک است.

سرپرست فرمانداری شادگان با اشاره به تخلیه بیش از ۶۰ درصد آبگرفتگی‌ها، گفت: مناطق روستایی دچار آبگرفتگی نشده‌اند و آبگرفتگی نقاط شهری نیز حداکثر تا ۷۲ ساعت دیگر کاملا تخلیه می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق برآورد اولیه تاکنون مناطق شهری ۵۰ تا ۶۰ منزل دچار آبگرفتگی شده‌اند که ارزیابی خسارت در حال انجام است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.