تدابیر لازم برای حضور احتمالی “داعش” در ایران اندیشیده شده است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوعاتی مبنی بر تحرکات احتمالی داعش در مرزهای ایران گفت: به حمدالله وضعیت مرزهای ایران امن است.

وی افزود: بعید می‌دانم داعش به فکر تجاوز به ایران باشد چرا که هر گونه تجاوزی در این زمینه نه تنها داعش بلکه حامیانش را مورد تهدید جدی ایران قرار خواهد داد.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس تاکید کرد: هیچ گونه علامتی در مورد حضور داعش در مرزها و یا داخل کشور نداشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: تدابیر لازم در ابعاد مختلف برای حضور احتمالی داعش در ایران اندیشیده شده است.

نماینده سبزوار در پایان گفت: بعید می‌دانم داعش چنین ناپرهیزی کند.

داعش در حدی نیست به ایران چپ نگاه کند

این در حالی است، پیشتر اسماعیل کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با داعش گفت: گروهک تروریستی داعش در اصل توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان پایه‌گذاری شده است.

وی افزود: اینکه آمریکایی‌ها بگویند می‌خواهیم با این گروهک مقابله کنیم، خنده‌دار است!

رئیس کمیته دفاعی مجلس تاکید کرد: هیچ‌وقت ایران با آمریکا در رابطه با این موضوعات همسو نخواهد شد، چرا که قطعا و یقینا آمریکایی‌ها از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و القاعده، طالبان و داعش را آمریکا و عربستان پایه‌گذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: ایران زخم‌خورده و قربانی تروریسم است، چگونه می‌توانیم با آمریکا که دستش تا مرفغ به خون مسلمانان آغشته است، همکاری کنیم؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: کسانی که این حرف‌ها را می‌گویند درک ندارند و سرشان در آخور آمریکایی‌هاست، در یک مقطعی نیز می‌گفتند باید با طالبان یکی شویم!

وی تاکید کرد: ایران با آمریکا به هیچ‌وجه در این رابطه کنار هم قرار نمی‌گیرد، چون آمریکایی‌ها از این گروهک‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

کوثری گفت: ایران در کنار ملت عراق است و در بُعد نظامی وارد نمی‌شود، بلکه در جهت کمک‌های انسان‌دوستانه کمک می‌کند تا مردم عراق آسیب کمتری ببینند.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس در خصوص اینکه آیا امکان دارد گروهک تروریستی داعش به خود اجازه داده تا به جمهوری اسلامی ایران چپ نگاه کند، اظهار داشت: نه، اینها در این حد نیستند، چرا که محدوده داعش، عراق و سوریه است، لذا به هیچ‌وجه به طرف ایران اقدامی نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی‌ها مطلع نیستند و حرف‌هایی می‌زنند، این حرف‌ها به دلیل عدم آگاهی است.

جهت مشاهده “واکنش نمایندگان مجلس به همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با داعش” اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.