تداخل استرس و افسردگی با مصرف قرص ضدبارداری

سهشنبه ۹ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سلامت > عمومی
یک بررسی تازه نشان می‌دهد که افسردگی و استرس می‌تواند سبب وقفه در مصرف درست قرص‌های ضدبارداری شود.

به گزارش تفسیری لایو ساینس در این بررسی زنانی که دچار افسردگی متوسط تا شدید و نشانه‌های استرس بودند- با احتمال کمتری نسبت iبه زنان با علائم خفیف یا بدون علامت قرص‌های ضدبارداری را iبه طور مداوم مصرف می‌کنند- یعنی تنها هنگام مقاربت آن را مصرف می‌کنند.

زنان دچار افسردگی یا استرس همچنین با احتمال بیشتری نسبت iبه زنان با علائم کمتر شدیدتر ممکن است در هفته گذشته اصولا قرص ضدبارداری‌شان را مصرف نکرده باشند.

این یافته‌ها در اجلاس سالانه انجمن iبهداشت عمومی آمریکا انتشار یافت، نگران‌کننده است، زیرا iبه نقل از دکتر کلی استیدهام هال، سرپرست این پژوهش، پیشگیری از نابارداری ناخواسته ممکن است iبه خصوص برای زنان دچار مشکلات iبهداشت روانی اهمیت داشته باشد.

هال که پژوهشگر مرکز بررسی‌های جمعیتی دانشگاه میشیگان است، گفت: ” شاید بارداری ناخواسته برای این زنان وضعیت را حتی بدتر کند.”

به گفته هال مشاوران تنظیم خانواده باید هنگام دادن مشاوره علائم مشکلات روانی زنان را در نظر داشته باشند.

به علاوه زنانی دچار افسردگی و استرس که نمی‌خواهند در آینده نزدیک بچه‌دار شوند، ممکن است نامزد مناسبی برای روش‌‌های ضدبارداری درازمدت برگشت‌پذیر، روش‌های بسیار موثر کنترل بارداری که نیازی iبه خاطر داشتن کاربرد روزانه یه هنگام مقاربت آنها نمی باش، مانند آی یو دی باشند.

به گفته هال زنان مبتلا افسردگی و استرس ممکن است مشکلاتی اجتماعی مانند بیکاری داشته باشند که با توانایی‌شان شان برای استفاده موثر از قرص‌های ضدبارداری تداخل کند. iبه علاوه مشکلات iبهداشت روانی ممکن است توانایی شخص برای تصمیم‌گیری را مختل کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.