تداوم روند کاهشی بها طلا در بازار جهانی

۲۷ آبان ،

تداوم روند کاهشی بها طلا در بازار جهانی | چاپ |
شنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۳:۲۶

بینا- نشانه هایی از کاهش رشد اقتصاد در جهان و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به بازگشت رکود اقتصادی به آمریکا منجر به کاهش ۰٫۲درصدی بها جهانی طلا در روز گذشته شد.
به گزارش تفسیری بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / رویترز،قیمت جهانی طلا طی یک هفته گذشته با کاهش یک درصدی مواجه شده است. اخیرا نشانه های رکود اقتصادی درمنطقه یورو،انتشار اطلاعات نا امیدکننده از اقتصاد ضعیف در آمریکا و چشم انداز منفی برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا از بهبود بازار مسکن در این کشور تاثیر بسیاری روی بهای جهانی طلا گذاشته است.
براساس این گزارش تفسیری،تحلیلگران اقتصادی براین باورند افزایش مالیاتها و کاهش بها های عمومی در آمریکا که رکود اقتصادی در این کشور را به دنبال خواهد داشت ،نگرانی سرمایه گذاران را دو چندان کرده است.
این گزارش تفسیری می افزاید، تحلیلگر فلزات گرانبها در بانک تی دی طی گزارش تفسیریی اعلام کرده است با توجه به فروش طلا در محدوده ۱۷۶۰ دلار تا ۱۷۰۰ دلار بها این فلز زرد از این سطح پایین تر نخواهد آمد.
اونس جهانی طلا روز گذشته با کاهش ۰٫۲ درصدی در محدوده ۱۷۱۲ دلار و ۶۰ سنت و هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در دسامبر با افزایش ۹۰ سنتی در سطح ۱۷۱۴ دلار و ۷۰ سنت داد و ستد شده است.
گفتنی است، افزایش حملات موشکی اسرائیل و شبه نظامیان فلسطین نیز تاثیر بسزایی روی بهای جهانی طلا گذاشته است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.