تداوم پنهان‌کاری آمریکا در مورد «عقرب هسته‌ای» +عکس

۲۰ آبان ،

دانشمندان و گروه های تجسس بین المللی نیز اعلام کرده اند که حاضر می باشند با استفاده از زیردریایی های بی سرنشین به سمت لاشه اسکورپین رفته و بخش هایی از زیردریایی را که در کف اقیانوس قرار دارد مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، تقریبا ۴۴ سال از غرق زیردریایی اتمی “یو اس اس اسکورپیون” متعلق به نیروی دریایی آمریکا می گذرد و دولتمردان آمریکایی هنوز هم علاقه ای به صحبت و یا انجام تحقیقات در مورد سبب واقعی غرق این زیردریایی ندارند.

این زیردریایی اتمی متعلق به نیروی دریایی آمریکا در تاریخ ۲۲ می ۱۹۶۸ میلادی در میانه اقیانوس اطلس غرق شده و به در عمق نزدیک به ۳۵۰۰ متری اقیانوس قرار گرفت. ۹۹ خدمه این زیردریایی در این اتفاق جان خود را از دست دادند. این زیردریایی در وقت غرق شدن حامل یک راکتور اتمی برای تامین نیرو و همچنین دو اژدر با سر جنگی هسته ای بوده است.

در همان سال کمیته تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نمی تواند سبب روشنی را برای سبب غرق شدن این زیردریایی اعلام کند. همین مسئله در چهار دهه اخیر سبب شده است تا نظرات بسیار مختلفی در مورد سبب غرق این زیردریایی از جمله بحث دخالت روسها در این مسئله مطرح شود.

ماه قبل گروهی از متخصصان در امر سوانح دریایی در آمریکا از نیروی دریایی این کشور درخواست کردند تا به آنها اجازه دهند که تحقیقاتی را بر روی لاشه این زیردریایی آغاز کرده تا بتوانند به سبب واقعی غرق شدن آن پی ببرند. این درخواست با مخالفت شدید نیروی دریایی آمریکا مواجه شد.

انجمن خدمه بازنشسته زیردریایی در آمریکا با ۱۳۸۰۰ نفر با ارسال نامه ای به فرماندهان نیروی دریایی آمریکا درخواست کرده بودند که پرونده مربوط به زیردریایی اسکورپیون مجددا بازگشایی شده و سبب غرق شدن زیردریایی اعلام شود.

دانشمندان و گروه های تجسس بین المللی نیز اعلام کرده اند که حاضر می باشند با استفاده از زیردریایی های بی سرنشین به سمت لاشه اسکورپین رفته و بخش هایی از زیردریایی را که در کف اقیانوس قرار دارد مورد بررسی قرار دهند. اما نیروی دریایی بنا بر یک سری از قوانین در این کشور مربوط به مالکیت اشیای نظامی با هر گونه تحقیقات در این زمینه مخالف کرده و این مسئله را سری تلقی می کند.

“پائول بوین” یک افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا است که در حال حاضر با گروه های جستجو گر زیر آبی همکاری دارد. درخواست وی نیز برای جستجوی زیرآبی در اطراف لاشه “اسکورپین” بی نتیجه مانده است. وی در این باره می گوید: ما می خواهیم بدانیم این مردان چرا مردند؟ نیروی دریایی آمریکا به گونه ای با این مسئله برخورد می کند که انگار هیچ اتفاقی در این مورد رخ نداده است!


اسکورپیون در عمق اقیانوس

تحقیقات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که اژدرها و راکتور اتمی این زیردریایی همچنان در محل خود می باشند اما هنوز نشتی نیز از راکتور رخ نداده است اما نیروی دریایی آمریکا اطلاعات بیشتری را نیز در این مورد منتشر نکرده است. در حال حاضر ۱۱ خانواده از میان خانواده قربانیان زیردریایی اسکورپین نیز به جمع گروه های دانشمندان پیوسته و خواستار تعیین سبب غرق زیردریایی شده اند. بر اساس اعلام کارشناسان لاشه اسکورپین در حال حرکت بوده و ممکن است به عمق بسیار بیشتری نیز برود یا اینکه مواد هسته ای از آن خارج شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.