تدبیر دولت یازدهم برای حاشیه‌های سینما چیست؟

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ قرار است طی جلسه ای جداگانه با اهالی سینمای ایران به گفت‌و‌گو بپردازد و به مشکلات صنوف و خانه سینما پایان دهد.

به گزارش خبرنگار سینما هنرآنلاین؛ اختلافات صنوف سینمایی و فیلمسازان به دولت یازدهم رسید.حاشیه های خانه سینما و دوقطبی شدن سینماگران، سهم وزارت فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید شد. در جلسه تودیع و معارفه دکتر علی جنتی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سینماگران به سبب اختلافات داخل گروهی، از این جلسه سهمی نداشتند و به همین سبب سالن را ترک کردند.

قصه از کجا آغاز شد؟

در هفته ای که گذشت چند تن از سینماگران به دیدار دکتر علی جنتی رفتند و مسائل خود را پیرامون حواشی خانه سینما با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگو کردند. محید مجیدی، رضا میرکریمی، منوچهر محمدی، فرهاد توحیدی و محمد مهدی عسگر پور از جمله کسانی بوند که به دیدار وزیر رفتند و همین امر سبب نشان دادن حساسیت بعضی از سینمایی ها شد.

این اتفاق پایان ماجرا نبود و ساعات پایانی روز چهارشنبه ۳۰ مرداد بود که بیانیه ای از سوی جامعه اصناف سینمای ایران انتشار یافت که متن این بیانیه چنین بود:

آقای وزیر!
آرزو کرده بودیم با وزیدن هوای تازه ششهای خسته وکم جانمان را جانی ببخشیم آرزو کرده بودیم با ظهور سبز شما نفاق و فرق از جمع شکسته ما سینماگران فید شود اما گویا پیش‌تر از ما این هوای تازه را مسموم ساخته‌اند!!
 

به دنبال انتشار یافتن بیانیه خانه سینمای ایرانیان (اصناف قانونی سینما) در خصوص عدم حضور اعضای این تشکل صنفی در مراسم دیدار صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر این بیانیه جامعه صنفی تهیه کنندگان و اصناف خانه سینمای ایران از طرف وزارت ارشاد بی پاسخ نماند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوابیه ای به متن جامعه اصناف سینمای ایران پاسخ داد. در بخشی از بیانیه وزارت ارشاد آمده است:

دیدار با تمامی تشکل های صنفی، انجمن ها و نهادهای فعال و تاثیرگذار در تحولات حوزه فرهنگ و هنر (سینما، مطبوعات، هنرهای تجسمی، تئاتر و…) و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان، اولویت برنامه های مقام عالی وزارت می باشد و ایشان در این خصوص بسیار مصمم و جدی بوده و هیچ عاملی نمی تواند ایشان را در تحقق این مهم متوقف نماید.

بر همین اساس به دنبال تقاضای خانه سینمای ایرانیان (اصناف قانونی سینما) برای دیدار با وزیر محترم وقت ملاقاتی در هفته آینده برای بررسی و حل مشکلات آنان در تقویم کاری ایشان گنجانده شده است. طبیعی است که اختصاص زمان برای این دیدار در اولین هفته کاری با توجه به حجم بالای تقاضاها و فشردگی برنامه های ایشان ممکن نبود.

بدیهی است تحقق عدالت فرهنگی و دستیابی به اقتدارو استقلال مورد نظر مقام معظم رهبری جز با همیاری، همدلی، وحدت و همراهی همه فرهنگ دوستان، فرهیختگان، علاقه مندان و صاحبان فکر و اندیشه میسر نمی گردد.

حضور نصف و نیمه اهالی سینما

عصر روز پنج شنبه (۳۱مرداد) که قرار بود دکتر علی جنتی با اهالی فرهنگ و هنر نشست صمیمانه ای داشته باشد، این مراسم باحاشیه های فراوانی همراه شد.

از هریک از شاخه های هنری نمایندگانی به روی صحنه آمدند و درخواست های خود را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردند، تنها سینماگران بودند که در این مراسم سهمی نداشتند. قرار بود محمد مهدی عسگر پور مدیرعامل سابق خانه سینما به نمایندگی از سینماگران پشت تریبون قرار گیرد و سخنرانی کند اما در طول برنامه این اتفاق نیفتاد و سینماگران تالار وحدت را ترک کردند.

اختلافات روزهای اخیر بین سینماگران، فضای سینمای کشور را وارد فاز تازه ای کرده است. دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است طی دیدار جداگانه ای با اهالی سینمای ایران به گفت وگو بپردازد و به این مشکلات و اختلافات بین اهالی سینما پایان دهد.

انتهای پیام ۴۰۱/۳۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.