تدریس علوم انسانی غربی در دانشگاهی که نام اسلام را یدک می‌کشد قبیح است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش گفت: با همت مسئولان و دانشجویان و اساتید ضمن جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب می توانیم تا چند سال دیگر به تولید و صدور علوم انسانی جدید دست یابیم.

علی زارع دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با اشاره به اینکه مبانی علوم انسانی که امروزه در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود در راستای اهداف اسلامی نیستند، اظهار داشت: باید دروس علوم انسانی در راستای اهداف اسلامی تدوین شوند علی‌الخصوص که این مبانی در دانشگاه‌هایی تدریس می‌شوند که لفظ اسلامی را یدک می‌کشند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش در ادامه افزود: ما به همت مسئولان، دانشجویان و اساتید ضمن جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب می‌توانیم تا چند سال دیگر به تولید و صدور علوم انسانی جدید برسیم.

این فعال دانشجویی با اشاره به راهکارهایی مبنی بر تغییر و تحول در علوم انسانی و اسلامی کردن این رشته تصریح کرد: نخست باید ارتباط بین حوزه و دانشگاه را افزایش داد دوم اینکه کمیته هایی‌در راستای برگزاری همایش‌هایی با موضوع اسلامی کردن علوم انسانی به وجود آوریم پنجم تامل کردن روی دروس و متون اسلامی و معارف دانشگاه‌ها است که تمامی این عناصر به حمایت علمی و عملی تمامی مسوولان نیازمند است.

زارع در پایان با پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام یک از رشته های علوم انسانی در اولویت تحول قرار بگیرد بهتر است خاطر نشان کرد: به نظر بنده تمامی دروس و رشته‌های علوم انسانی باید از پایه مورد تحول قرار گیرد چراکه مشکل این رشته ریشه ای‌تر از این حرف‌ها است که بشود زیرمجموعه‌های آن را اولویت بندی کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.