تدریس «کار و فناوری» به جای «حرفه‌وفن» در مقطع راهنمایی / تالیف کتب تازه عربی و انگیلسی

۲۸ آبان ،

1367.jpg

معاون تالیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تالیف کتب تازه عربی و انگیلسی خبر داد و گفت: پس از تصویب برنامه راهنما و ساعات درسی در شورای عالی آموزش و پرورش، این کتابهای تازه به زیر چاپ خواهند رفت.

حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، با اشاره به تغییرات کتابهای سوم دبستان و اول متوسطه اول (اول راهنمایی سابق) در سال ۹۲ گفت: کتابهای سوم متناسب با کتب دوم دبستان و با همان عناوین درسی تالیف و تدوین می‌شود و در حال حاضر گروه مربوطه تالیف کتب سوم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه برنامه کتابهای اول متوسطه اول نظام تازه نیز آماده شده و برای تایید نهایی باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد که در دستور کار قرار گرفته است، افزود: شورای عالی براساس ساعات و عناوین، تدریس را مصوب و برای چاپ به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام می‌کند.

تدریس کار و فناوری بجای حرفه و فن سال آینده در پایه اول متوسطه اول

معاون تالیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش اظهار کرد: از سال آینده بر اساس تغییرات و بازنگری کتب درسی، کتاب حرفه و فن به “کار و فناوری “تبدیل شده و “آداب و مهارتهای زندگی” به عناوین کتب اول متوسطه اول (اول راهنمایی سابق) اضافه می‌شود.

به گفته کفاش، کتابهای عربی و زبان انگلیسی تازهالتالیف پایه اول متوسطه اول در سال ۹۲ وارد کلاس‌های درس می‌شود که پس از تصویب برنامه راهنما و ساعات درسی در شورای عالی آموزش و پرورش، تا دو هفته آینده به سازمان پژوهش ابلاغ و پس از تنظیم تا پایان سال به زیر چاپ خواهد رفت.

معاون تالیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش از کاهش حجم و ساعات درسی و همچنین تغییر بعضی از عناوین کتب اول متوسطه اول در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: در جهتی متناسب سازی ساعات، حجم محتوای کتب کاهش خواهد یافت و همه این برنامه‌ها پس از تصویب شورای عالی آموزش و پرورش بزودی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.