تدوین برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده

یکشنبه ۱۸ تیر – ۰۶:۰۶:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مشاور رئیس جمهور خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-مریم مجتهدزاده در میزبانی از نمایندگان زن مجلس نهم طی مذاکره با ایشان به بررسی دغدغه‌ها و مسائل حوزه زنان و خانواده پرداخت.
به گزارش آریا،مریم مجتهدزاده در دیدار با نمایندگان زن مجلس نهم اظهار داشت: پیرو سخنان مقام معظم رهبری در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی، دبیرخانه دائمی این نشست در مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تشکیل شد که افراد صاحب نظر کمیته علمی این دبیرخانه را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دبیرخانه سومین نشست اندیشه‌های راهبردی در سال ۹۱ کرسی‌های نظریه پردازی و آزاد اندیشی را در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.
رئیس مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به برگزاری ۵ همایش به مناسبت روز خانواده در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، یزد، آذربایجان شرقی و خوزستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری از ما انتظار دارند آسیب شناسی مسائل زنان و خانواده به صورت گسترده انجام شود بنابراین در این همایش‌ها تلاش می‌کنیم تا مشکلات زنان در مقالات و مذاکره با کارشناسان استخراج شود.
وی در ‌خصوص ستاد ملی زن و خانواده بیان کرد: برای برخی از مصوبات مجلس آئین نامه‌ای نوشته نشده است و ما تمام این مصوبات را احصاء کرده‌ایم که یکی از وظایف ستاد ملی زن و خانواده تنظیم آئین نامه برای این مصوبات مجلس که بر زمین مانده است می باشد.
مجتهد زاده در‌خصوص توافق نامه این مرکز با وزارت دادگستری برای حضور مشاور در دادگاه‌های خانواده عنوان کرد: در بررسی ۲۸ هزار پرونده درخواست طلاق متوجه شدیم که با حضور این مشاوران در دادگاه‌ها ۱۱ هزار پرونده به صلح رسیده است یعنی ۷ درصد کل پرونده‌ها به مصالحه ختم شده است.
وی در‌ خصوص تامین بودجه ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه گفت: این ماده دولت را موظف کرده است تا با همکاری مرکز امور زنان و خانواده برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده را تدوین کند بنابراین طی جلسات کارشناسی بسته اجرایی این برنامه را تدوین کرده‌ایم که برای تامین بودجه آن دو روش را پیشنهاد داده‌ایم.
رئیس مرکز امور زنان و خانواده در مورد راه‌های تامین بودجه ادامه داد: هنگامی که وزرا برای انعقاد تفاهم نامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌روند در برنامه‌های خود تامین بودجه برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده را لحاظ کرده یا از محل بودجه اختصاص یافته به موضوعات رفاهی هزینه این موضوع را تامین می کنند.
در ادامه این نشست زهرا سجادی معاون خانواده مرکز امور زنان و خانواده اظهار داشت: معاونت خانواده طرح جامع انتظام خانواده را برای تشکیل، تحکیم، تعالی و سلامت خانواده در دست اجرا دارد، این طرح بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زنان و ترمیم خانواده‌های آسیب دیده تمرکز دارد.
وی افزود: طرح جامع انتظام خانواده در بحث تشکیل خانواده زوج های جوانی را که از ابتدای ازدواج آنها ۵ سال می‌گذرد مورد هدف قرار داده است و آنها را در ۳ محور روان شناسی، پزشکی و احکام و اخلاق دینی مورد بررسی قرار می‌دهد.
سجادی ادامه داد: طرح جامع انتظام خانواده بهمن سال گذشته در ۸ استان کشور اجرا شد و در فاز نخست به صورت پایلوت افراد شاغل در ادارات را تحت پوشش قرار داد.
معاون خانواده مرکز امور زنان با اشاره به برنامه‌های مشترک با وزارت بهداشت برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده گفت: این مرکز با ورود به بحث آرایشگاه‌ها و ورزشگاه‌های زنانه بسته‌های آموزشی را به منظور پیشگیری از اعتیاد زنان در این مکان‌ها توزیع می‌کند.
پروین هدایتی معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده در این نشست عنوان کرد: در معاونت سرمایه‌های اجتماعی تلاش می‌کنیم تا بحث حضور زنان در صحنه‌های اجتماعی را ساماندهی کنیم همچنین در بحث اقتصادی برنامه‌های ما بر اشتغال زنان با توجه به نقش همسری و مادری، فراهم کردن زمینه‌های اشتغال دختران و گسترش مشاغل خانگی متمرکز است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۸۰۶۳۳۷۳۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.