تدوین اصلاحیه بیمه شخص ثالث

۱۷ام بهمن ،

بینا- رییس‌کل بیمه مرکزی در خصوص افزایش نرخ بیمه‌نامه‌ها با توجه به گرانی خودرو گفت: بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تغییر نمی‌کند؛ اما بیمه‌های بدنه با توجه به اختیاری بودن آنها باید توسط مالکان انجام شود.
محمد کریمی با اشاره به تدوین لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث گفت: در این اصلاحیه بیمه نامه اجباری برای راننده صادر می‌شود تا در صورت فوت راننده مقصر، خانواده وی بتواند از بیمه استفاده کنند.
کریمی با اشاره به رشد چشمگیر ضریب نفوذ بیمه در دو سال قبل، اظهار کرد: سال قبل صنعت بیمه رشد ۴۵ درصدی در تولید حق بیمه داشته و به همین سبب رتبه برتر در دنیا را کسب کرد. رییس‌کل بیمه مرکزی ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه امسال نیز رشد ۵۶ درصدی در حق بیمه‌های تولیدی حاصل شده؛ این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه در دنیا به سبب بحران‌های اقتصادی در حال کاهش است. کریمی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر، تعداد ۲۷ میلیون بیمه‌نامه در کشور صادر شده که به اندازه کل سال قبل است و در این مدت ۵۳ درصد بازار در اختیار بخش خصوصی بوده است. وی در مورد عملکرد مقایسه‌ای بیمه گفت: در سال ۸۴ حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی بود، در حالی که این رقم در سال ۹۰ به ۸۵ هزار میلیارد ریال رسیده است. به نقل از وی خسارت‌های پرداختی در سال ۸۴ رقمی معادل ۱۴ هزار میلیارد ریال بوده که در سال ۹۰ به ۵۳ هزار میلیارد ریال رسیده است. رییس‌کل بیمه‌مرکزی در مورد عملکرد شرکت‌ها افزود: در سال ۸۴ تعداد ۴۲۴ شعبه، ۷۱۳۴ نمایندگی بیمه در کشور وجود داشت، در حالی که این رقم در سال ۹۰ به ۸۵۰ شعبه و ۲۵ هزار و ۳۰۴ نمایندگی بیمه رسیده است.
وی افزود: تاکنون ۷۵۰۰ زندانی دیه از این طریق آزاد شده‌اند، البته بعضی از این مبالغ که ناشی از پرداخت مابه‌التفاوت دیات است، به صورت بلاعوض پرداخت نمی‌شود و به شکل درازمدت از مقصر اتفاق دریافت می‌شود.
کریمی در مورد عملکرد بیمه‌های زندگی گفت: تا پایان سال قبل ۸ درصد پرتفوی صنعت بیمه به بیمه‌های زندگی اختصاص داشته و بر اساس این شاخص در منطقه با ارتقای یک پله‌ای به رتبه ششم رسیده‌ایم.وی با اشاره به کاهش ۵ درصدی اتکایی اجباری در بیمه‌های زندگی و غیر زندگی در سال جاری گفت: براساس برنامه پنجم توسعه، سال آینده نیز ۵ درصد کاهش اتکایی اجباری خواهیم داشت.
رییس‌کل بیمه مرکزی در مورد آیین‌نامه نوسانات نرخ ارز، گفت: این آیین‌نامه برای اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ شد، اما به سبب نوسانات خارج از عرف نرخ ارز در بازار تاکنون در بخش واردات و صادرات، هیچ‌کس برای خرید این بیمه‌نامه مراجعه نکرده است. وی در پاسخ به سوالی دربارهٔ تعداد شرکت‌هایی که پرونده آنها در بیمه مرکزی در حال بررسی است،‌گفت: در نظارت بر عملکرد شرکت‌ها، قصد برخورد با هیچ شرکتی را نداریم، اما به هیچ وجه در برخورد با تخلفات شرکت‌های بیمه کوتاه نمی‌آییم. وی خطاب به هیات‌مدیره شرکت‌های بیمه گفت: شرکت‌هایی که قصد ایجاد تغییرات دارند، فرد مورد نظر خود را یک‌ماه قبل به بیمه مرکزی معرفی کنند تا نظر ما سریع‌تر به آنها واصل شود.وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی هیچ اجباری برای انعقاد قرارداد بیمه‌ای با بیمه ایران ندارند و می‌توانند هر شرکتی را که تشخیص می‌دهند انتخاب کنند.کریمی در مورد برخورد با بیمه پارسیان و زمان رفع مشکل صدور بیمه شخص ثالث این شرکت گفت: جلسات بسیاری با هیات‌مدیره این شرکت برای رفع مشکل برگزار شده و بدهی‌های این شرکت به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت تعیین تکلیف شده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.