تدوین اصول روابط بین الملل اسلامی برای دانشگاه ها، ضروری است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ‘سیدجمال الدین میر محمدی’ روز سه شنبه در مراسم معارفه رئیس پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه در قم خاطرنشان کرد:هنوز در دانشگاه های ما، اصول روابط بین الملل غربی تدریس می شود و تغییر این

این موضوع از رسالت های ما محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت تببین و تعریف جدید از علوم انسانی اظهار داشت:علوم انسانی مبتنی بر علوم الهی، از نیازهای کشور ما و جهان اسلام است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: رسالت ویژه ی این پژوهشکده، ترویج و توسعه علوم الهی است.

رییس پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه گفت:باید در پژوهشهای مختلف به صورت جهت دار حرکت کنیم زیرا امروز سئوالات بسیاری از حوزه ها و اساتید حوزوی می شود که همه آنها نیازمند پاسخ مناسب است.

وی در عین حال، نیازسنجی جامعه مخاطب سپاه را یکی از مسائل اساسی دانست و گفت: پژوهشها باید مساله محور باشد.

وی با انتقاد از محوربودن برخی پژوهشها گفت: در اسلام و قرآن، آیات و روایات فراوانی در باره مسائل گوناگون علمی وجود دارد اما توجه کافی به آنها صورت نگرفته است.

در مراسم معارفه رییس پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه، حجت الاسلام ‘سید جمال الدین میرمحمدی’ به عنوان رییس جدید این پژوهشکده معرفی و از زحمات حجت الاسلام’سیدعلی رضا ادیانی’ رییس پیشین آن قدردانی شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام ‘علی سعیدی’ نماینده ولی فقیه در سپاه، فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) و مسوولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار شد.

۵۶۹/۱۵۳۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۷۱۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.