تدوین راهکار نظارت بیشتر بر عملکرد شستا/ تامین اجتماعی مکلف به ادغام در بیمه سلامت نیست

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تدوین راهکارهای لازم برای نظارت بیشتر بر عمکرد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) خبر داد و گفت: از اشخاص متخصص، متعهد و همچنین آشنا با امور بنگاه داری در مدیریت در شستا و شرکتهای زیر مجموعه آن استفاده می گردد.

دکتر سید تقی نوربخش در گفتگو با مهر در مورد تخلفات شستا افزود: دفعه اول است که می شنوم شستا تخلف کرده و تا به حال چنین موضوعی را نشنیده ام.

وی از نظارت کافی به عملکرد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) خبر داد و گفت: شستا از ذخایر سازمان تامین اجتماعی است و در حال حاضر ۲۴۰ شرکت زیر مجموعه آن می باشند. همین سبب یکی از راهبردهای ما براساس این است که اصول کامل بنگاه داری در این مجموعه رعایت شود و برای عملکرد بهتر از اشخاص متخصص ، متعهد و آشنا با بنگاه داری استفاده می گردد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه براساس قانون، تامین اجتماعی باید در سازمان بیمه سلامت تجمیع شود، نیز تاکید کرد: در قانون عنوان شده سازمان تامین اجتماعی می تواند در سازمان بیمه سلامت ادغام شود اما سازمان را مکلف نکرده است.

نوربخش تاکید کرد: به طور قطع ایجاد هماهنگیهای راهبردی لازم میان سازمانهای بیمه گر یکی از ضرورتها است ولی این الزام به معنی تجمیع ساختاری نیست.

وی در مورد سازمان بیمه سلامت و اینکه قرار است سازمانهای بیمه ای در آن ادغام شوند نیز گفت: سازمان بیمه سلامت در واقع همان خدمات درمانی است که تبدیل به بیمه سلامت شده است و اینکه ساختار چگونه باید باشد در اختیار دولت است و وزیر رفاه می تواند هرگونه ساختاری را برای آن تعریف کند و قانون هماهنگی کامل میان این سازمانها پیش بینی کرده است.

به گفته نوربخش، چنانچه دولت بگوید تامین اجتماعی باید زیر مجموعه بیمه سلامت قرار گیرد این کار را انجام می دهیم و کار کارشناسی لازم را در این خصوص انجام می دهیم و البته دولت هم براساس کار کارشناسی تصمیم گیری خواهد کرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.