تدوین سند راهبردی در حوزه دریا و اقیانوس شناسی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهدی زاهدی در مراسم افتتاح بزرگترین گشت اقیانوس شناسی با اشاره iبه راه اندازی رشته‌های مختلف در حوزه دریا در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا افزود: در نقشه جامع علمی کشور iبه حوزه دریا و اقیانوس شناسی توجه ویژه‌ای شده است و یکی از محورهای مورد توجه آن نیز موضوع دریا است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره iبه جزئیات این نقشه اظهار داشت: در نقشه جامع علمی کشور اولویت های بسیاری در حوزه‌هایی چون فناوری زیستی، هوافضا، نانو و گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است که همزمان با نهایی شدن نقشه اسناد این اولویت‌ها نیز تدوین شده است.

وی با اشاره iبه تصویب اسناد راهبردی هوافضا، زیست فناوری و نانو فناوری یادآور شد: در حال حاضر تدوین سند راهبردی داروهای گیاهی و طب سنتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار دارد که iبه سریعی نهایی می‌شود.

زاهدی همچنین با تاکید بر تدوین سند ملی در حوزه دریا خاطرنشان کرد: با توجه iبه موقعیت کشور و دارا بودن بتوانیم در آبهای آسیای جنوب شرقی و در منطقه iبه رتبه‌های اول نایل شویم.

وی با اشاره iبه نقش دریا در حوزه‌های کارآفرینی و توسعه فرهنگی خاطرنشان کرد: با تدوین سند دریا و مشخص شدن هر یک از نهادهای مرتبط مانند وزارت علوم دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های فعال در حوزه دریا، وزارت صنایع و نیروی دریایی می‌توانیم iبه اهداف افق چشم انداز ۱۴۰۴ نایل شویم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد این سند می‌تواند نشانه واقعی برای توسعه همه جانبه کشور براساس دریا باشد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.