تدوین سند ملی راهبرد انرژی کشور

۰۶م آذر ،

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو از پایان یافتن تدوین سند چشم‌انداز کشور در بخش انرژی خبر داد و گفت: “سند ملی راهبرد انرژی کشور” پس از مراحل تصویب اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا انجم شعاع اظهار داشت: “سند ملی راهبرد انرژی کشور” به عنوان سند بالادستی بخش انرژی برای یک دوره زمانی بیست و پنج ساله تهیه شده است و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس این سند، راهکارهای کلی در حوزه انرژی مشخص شده است و مدیریت بخش انرژی در ایران براساس آن صورت می‌گیرد.

وی اذعان داشت: این سند نشان می‌دهد که در بحث انرژی چه هدفی را باید دنبال کنیم و قرار است در ۲۵ سال آینده به کجا برسیم.

انجم شعاع با اشاره به بعضی از ارزش های در نظر گرفته شده در این سند، ادامه داد: بخش انرژی کشور ضمن پایبندی به ارزش‌های این سند باید تحقق آنها را سرلوحه راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های خود قرار دهد.

وی ایفای نقش موثر در پیشرفت اسلامی ایرانی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی، صیانت از منابع انرژی به عنوان ثروت بین نسلی، دسترسی عادلانه تمام آحاد مردم به منابع انرژی تجاری، اهتمام به خودباوری، خلاقیت و نوآوری، احترام به مالکیت مادی و معنوی، توسعه مشارکت حداکثری بخش‌‍‌های خصوصی و تعاونی، سرآمدی، بالندگی و تعالی و صیانت از منافع ملی در تعامل های بین المللی را به عنوان ارزش های در نظر گرفته شده در این سند خواند.

وی گفت: بخش انرژی به عنوان نیروی محرکه فعالیت‌های اقتصادی،‌ از جایگاه ویژه‌ای جهت رشد و توسعه اقتصادی برخوردار است و در این میان کشور ما به سبب دارا بودن منابع غنی انرژی، معادن بزرگ زیرزمینی و موقعیت ژئوپلتیک نقش بسزایی در تولید و صادرات در جهان داشته و یکی از تامین‌کنندگان عمده انرژی در سطح جهان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه کیفیت سند ملی راهبرد انرژی کشور برای وزارت نیرو از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: این سند که با همکاری وزارت نفت آماده شده است، پس از مراحل تصویب، اجرا می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.