تدوین طرح اصلاح نظام پولی و بانکی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

1-870.jpg

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز آسیب‌شناسی نظام پولی و بانکی کشور توسط جمعی از نمایندگان کشور و گروهی از اساتید رشته اقتصاد خبر داد و گفت: طرح اصلاح نظام پولی و بانکی کشور پس از مطالعات اولیه و پخته شدن نهایی به صحن علنی مجلس ارائه‌ می‌شود.

علی علی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مجلس شورای اسلامی در فکر تدوین تحول در نظام پولی و بانکی کشور است از این رو از جمعی از نمایندگان مجلس به همراه تعدادی از اساتید رشته اقتصاد و رشته‌های مرتبط دعوت و بحث‌های ابتدایی آغاز شده است.

نماینده مردم شبستر افزود:نظام پولی وبانکی کشور صرف نظر از نظام یارانه‌ای، بیمار است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی و مراجع عظام تقلید نظام پولی و بانکی کشور، ربوی است و عقود اسلامی در این نظام مغفول مانده است. نظام بانکی و پولی کشور از اصول نظام سرمایه‌داری تبعیت می‌کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار توسعه دیدگاه اصلاح نظام پولی وبانکی کشور در قالب بودجه سال‌آینده شد و افزود: این نظام باید مبتنی بر اصول اقتصادی اسلام باز طراحی شود و بهترین جا برای آغاز این کار لایحه بودجه سال است.

علی‌لو متذکر شد: مبحث اصلاح نظام پولی و بانکی باید در شورای پولی و اعتبار مطرح و مصوبات آن در این شورا، پیش‌نویس و به مجلس ارائه می‌شد. البته طرح چنین مباحثی در قبل مقاومتهایی در پی داشت ولی اکنون شرایط تعدیل شده و زمینه پیگیری چنین مباحثی در مجلس و قشر کارشناسی کشور بوجود آمده است.

نماینده مردم شبستر متذکر شد: عدم شکل‌گیری چنین نگرشی در دولتمردان به سبب معیوب بودن نظام مدیریتی و بروکراسی ناشی از اجرای غیرمنعطف قانون است. به بیان دیگر اگر دولتمردی به غیر از اهداف سازمانی،‌اعتقادی داشته باشد نمی‌تواند خارج از ضوابط و چارچوبهای دولتی عمل کند چه بسا بنده هم در جایگاه دولتمران قرار گیرم، نتوانم خارج از این چارچوب رفتار کنم پس این موضوع به معنای عدم تمایل دولتمردان یا بخشی از دولتمردان نمی باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.