تدوین طرح جامع نوسازی و توسعه محلات پایتخت

علیرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که طرح جامع نوسازی محلات پایتخت یک اتفاق مثبت و موتور محرکی برای ساماندهی بافت های فرسوده شهر تهران است گفت: این طرح در سه فاز نظری، برنامه ای و مالی دنبال می شود که فاز نظری و علمی آن به پایان رسیده و در بخش برنامه ای ۹۰ درصد پیشرفت داشته ایم و در بخش مالی نیز ۵۰ درصد کاربه اتمام رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به عدم تحقق تعهدات دولت در نوسازی بافت فرسوده پایتخت گفت: در پایتخت نزدیک به ۱۴ هزار هکتار بافت ناپایدار وجود دارد که قریب به ۲ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند اما متاسفانه دولت تاکنون به وعده‌های خود در خصوص ارائه تسهیلات ارزان قیمت در بافت‌های فرسوده عمل نکرده است .

جعفری با بیان این که طبق آمار بسیاری از کسانی که به امید دریافت تسهیلات در بافت‌های فرسوده اقدام به تخریب و نوسازی کرده‌اند،همچنان در بلاتکلیفی به‌سر برده و موفق به دریافت وام نشده‌اند گفت: این در حالی است که معافیت‌های عوارضی که از سوی شهرداری‌ها به متقاضیان تخریب و نوسازی نیز اعطا شده و دولت موظف به بازپرداخت آن است، تاکنون در هیچ بودجه‌ای لحاظ نشده است.

وی تاکید کرد: مدیریت فرمایشی و نمایشی دولت در حوزه بافت فرسوده نتیجه‌ای جز هزینه‌های گزاف بازسازی و تلفات انسانی غیرقابل جبران بعد از وقوع زلزله در پی ندارد .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.