تدوین طرح شفاف سازی مالی پروژه‌های عمرانی شهردای در دستور کار شورا

محمد علی نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاثیراجرایی شدن طرح تفصیلی بر درآمدهای شهرداری گفت: هنوز مشخص نیست که اجرای طرح تفصیلی سبب کاهش درآمدهای شهرداری می شود یا نه ؟ این احتمال نیز وجود دارد که تاثیری بر درآمدها نداشته باشد زیرا هنوز ابعاد مالی این طرح به صورت صد در صد روشن نشده است.

وی ادامه داد: به جای غصه خوردن برای کاهش درآمدها باید برای کاهش هزینه ها در شهرداری کاری کرد. هرچند شهرداری در این رابطه صرفه جویی های انجام داده اما باید کارهای مفید تری انجام شود .

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد شورای شهر برای شناسنامه دار شدن طرح های عمرانی گفت: این پیشنهاد نیز می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه ها و ریخت و پاش ها داشته باشد زیرا بر اساس این طرح همه پروژه های عمرانی در سطح مناطق باید میزان هزینه، کیفیت کار و نحوه واگذاری را مشخص کنند که این موضوع سبب می شود مردم از جزئیات طرحها آگاه و به یک بازوی نظارتی گسترده و دقیق بدل شوند. آن زمان است که اگر پروژه ای ۵۰ میلیاردی به ۱۰۰ میلیارد تومان واگذار شود مردم حساس شده و خواستار پاسخگویی مسئولان می شوند .

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص گزارش سازمان نوسازی برای اجازه استفاده از بودجه سالانه خود که قرار بود تا پایان خرداد ماه به شورا ارائه شود گفت: هنوز گزارشی به شورا نرسیده است و در آخرین بازدیدی که برخی اعضا از بافت های فرسوده داشتند چنداناز عملکرد این سازمان راضی نبودند .

نجفی در خصوص نتایج تحقیق و تفحص از این سازمان و وام ۲۳۰ میلیاردی بدون مجوز شورای شهر تهران گفت: برای بررسی این موضوع کمیته ای تشکیل شد که بیادی از شورا در آن حضور داشت که به گفته نائب رئیس شورای شهر اطلاعاتش مدتها ست به رئیس شورا ارسال شده است اما هنوز در صحن مطرح نشده است .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.