تدوین نقشه مهندسی کشور مهم‌ترین مصوبه جدید شورای انقلاب فرهنگی است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

حجت‌الاسلام اکبری‌جدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کار تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور کمی با تاخیر مواجه شده، اما در طی سال‌های اخیر اقدامات بسیاری برای تکمیل این پروژه انجام شده است، گفت: اگر تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور و همزمان با بقیه نقشه‌ها مصوب شده و پیش می‌رفت، این ذهنیت به وجود نمی‌آمد که شورای عالی انقلاب بیشتر کار خود را بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی متمرکز کرده است.

“حجت‌الاسلام صابر اکبری‌جدی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه‌هایی براساس تاکید مقام معظم رهبری در اولویت عملکردی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، اظهار داشت: مسئله نقشه جامع علمی کشور، سند تحول و سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها از کارهایی بوده که در اولویت‌های مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.  
 
وی افزود: اولویت‌های مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کارهای سنگینی بوده که در حوزه دانشگاه باید صورت پذیرد که بازتاب بسیار مهمی داشته و البته این‌ها مبنی بر کم کاری شورای عالی انقلاب در زمینه‌های دیگر فرهنگی نیست.  
 
عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور را از دیگر اقدامات این شورا معرفی و تصریح کرد: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال‌های اخیر با جدیت پیگیری شده چراکه فرهنگ مقوله بسیار پیچیده‌ای بوده و علم و دانش بخشی از مسائل کلان فرهنگی است.  
 
حجت‌الاسلام اکبری‌جدی با بیان اینکه فرهنگ دامنه بسیار گسترده‌ای دارد، اضافه کرد: فعالیت در حوزه‌های فرهنگی دقت بیشتری را می‌طلبد که باید در این زمینه حساسیت‌های ویژه‌ای را به خرج دهیم.  
 
وی با بیان اینکه کار تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور کمی با تاخیر مواجه شده، اما در طی سال‌های اخیر اقدامات بسیاری برای تکمیل این پروژه انجام شده است، اظهار داشت: در زمینه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور، کارشناسی‌های زیادی انجام شده و بندهای جدیدی برای این نقشه مصوب می‌شود.  
 
عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کار شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای عملیاتی در صحنه عمل نیست و این شورا به تنهایی وظیفه سیاست‌گذاری و راهبردی را دارد، مطرح کرد: پس از تصویب سند مهندسی فرهنگی کشور، باید ستاد اجرایی و راهبردی تشکیل شود که هم اکنون در دستور کار قرار دارد و در حال تنظیم است تا بلافاصله پس از تصویب کار عملیاتی خود را آغاز کند.  
 
حجت‌الاسلام اکبری‌جدی خاطرنشان کرد: اگر تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور همزمان با بقیه نقشه‌ها مصوب شده و پیش می‌رفت، این ذهنیت به وجود نمی‌آمد که شورای عالی انقلاب بیشتر کار خود را بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی متمرکز کرده است.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.