تدوین و طراحی برنامه‌های آموزشی جهت توانمندسازی زنان خانه‌دار

مسئولان حوزه مهارت مصمم هستند تا حضور زنان در این مسابقات بیش از گذشته افزایش یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین و طراحی برنامه‌های آموزشی جهت توانمندسازی زنان خانه‌دار خبرداد و گفت که این آموزشها به زودی از طریق شبکه آموزشی صدا و سیما ارائه می شود.

کوروش پرند- در گفت وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، به برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری اشاره کرد و گفت: در بحث ارائه آموزشها درصدد هستیم تا امسال به طور گسترده وارد حوزه اصناف شویم و در زمینه ارائه دوره‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی برای اصناف و شهرک‌های صنعتی هم اقداماتی را صورت داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد پودمانها مهارتی و ۳۰ درصد نظری است، اضافه کرد: یکسری پودمانها را در اختیار افراد قرار خواهیم داد تا به سمت اخذ مدرک بروند که در این راستا با صنف پوشاک تفاهم‌نامه آموزشی بسته‌ایم و امضای تفاهم‌نامه آموزشی با صنف املاک را هم در دستور کار داریم.

پرند در عین حال از حضور گسترده بانوان در مسابقات بین‌المللی مهارت ۲۰۲۴ آلمان خبر داد و تاکید کرد: مسئولان حوزه مهارت مصمم هستند تا حضور زنان در این مسابقات بیش از گذشته افزایش یابد.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نرخ بیکاری زنان در کشور بیشتر از مردان است و بر همین اساس این سازمان درصدد است تا با آموزش مهارتها زمینه ایجاد شغل در میان بانوان را افزایش دهد.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.